نخبگان مددجو برای اقتدار علمی و کارآفرینی مازندران به خط شوند

حسینی پور با بیان اینکه جامعه مددجویی کمیته امداد اولویت استانداری مازندران برای اعطای مجوز کسب و کار است، گفت: دوران دانشجویی نباید به دوران کسب علم تنها منحصر شود بلکه مهارت آموزی نیز باید مورد توجه این قشر اثرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید محمود حسینی پور- استاندار مازندران در همایش روز دانشجو و  نشست هم اندیشی و گفتمان دانشجویی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران که در مجتمع اهل بیت(علیهم السلام) ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز دانشجو و یاد و نام ۱۰هزار و ۴۰شهید دوران دفاع مقدس استان و تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) دخت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) اظهار کرد: ۱۶ آذر روز شمار دانشجویی کشور معیار خوبی برای ارزیابی نفرت از حکومت استبدادی و مستکبران عالم است.

وی بابیان اینکه سه تن از دانشجویان در دانشگاه تهران در مقابل استبداد ایستادند و نتوانستند فریاد عدالت خواهی خود را با خون پاک خویش تقدیم جامعه اسلامی ایران نمایند، افزود: خون این سه دانشجو حرکت عظیمی را در جوامع فرهیخته کشور ایجاد کرد و به عدالت خواهی و مبارزه با استبداد و استکبار تبدیل شد.

حسینی پور با بیان اینکه دانشجویان تلاش دارند در روز دانشجو، نگاه بلند مخالفت با استبداد جهانی را در ۱۶آذر فریاد بزنند، گفت: اگر امروز جهان شاهد بزرگترین استبداد در غزه است فریاد مبارزه با این استبداد در جهان شنیده می شود شاید روزگاری در غزه رژیم کودک کش صهیونیستی انسان ها را به راحتی می کشت و هیچ صدایی در جهان شنیده نمی شد ولی امروز دولتی(انگلستان) که خود مبدع این کشور جعلی است شاهد تظاهرات های مردمی در حمایت از مردم مظلوم غزه در قلب انگلستان(لندن) می باشد.

وی با بیان اینکه مردم غزه الگوی مقاومت را مردم شریف ایران اسلامی به ویژه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم دریافت کردند، افزود: جبهه مقاومت با تفکر سردار شهید قاسم سلمیانی، سیدالشهدای جبهه مقاومت در کشورهای منطقه شکل گرفت.

حسینی پور با بیان اینکه جبهه حق و باطل در حال مبارزه اند، گفت: جبهه حق در طول هزار و اندی بعد از اسلام همواره در اقلیت بود، اما مشاهده و بررسی اکوسیتم سیاسی جهان بیانگر از انزوا بیرون آمدن جبهه حق است.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) در ۱۰سال ابتدایی انقلاب اسلامی با بحران های متعدد از جمله جنگ تحمیلی مواجه شدند، خاطرنشان شد: مقام معظم رهبری مانیفست انقلاب اسلامی را در جهان تثبیت کردند، جمهوری اسلامی سردمدار جبهه حق در دنیا است.

حسینی پور با بیان اینکه جریان مهدویت تنها الگوی حق طلبی مانیفست انقلاب اسلامی درحال سیر تکاملی است، گفت: نقش دانشجویان، نخبگان و اساتید دانشگاهی و حوزوی در تبیین این جریان انکار ناپذیر است.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب برای تغییر افکار ملت ایران اسلامی هزینه های هنگفت کردند، افزود: دشمنان انقلاب همچنین برای تغییر در رفتار و گفتمان این ملت درحال هزینه دادن هستند.

حسینی پور با بیان اینکه دشمن از پیشرفت جبهه حق هراس دارد، گفت: دشمن تضعیف فکر و اندیشه جوانان ایران اسلامی را هدف گرفته چرا که می داند، می توانیم و خودباوری برای قرار گرفتن در مسیر توسعه زیر سایه تحریم در اذهان نخبگان این مرز و بوم در جریان است.

وی به توفیقات ملت ایران در عرصه های هسته ای، نظامی، هوش مصنوعی و ... اشاره کرد و خاطرنشان شد: دشمن برای ایستادن مقابل نخبگان ایرانی از رویکرد نفوذ بهره می گیرد، ایجاد ناامیدی بین مردم از جمله تاکتیک ها دشمن است.

حسینی پور به منویات رهبری در حوزه جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: بخشی از مشکلات ناشی از عدم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه ۵۲درصد بانوان مازندران از قشر کارمند هستند، افزود: درصورتیکی ابتدای انقلاب هفت درصد بانوان در مشاغل اداری حضور داشتند.

حسینی پور اشتغال پزشکان ایرانی در خارج از مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی از توفیقات انقلاب اسلامی است، گفت: رشد اقتصادی مازندران صفر بود اما بعد از ۱۰سال رشد اقتصادی استان مازندران به ۴.۱درصد رسیده است که تلاش داریم این عدد به هشت درصد برسد.

وی با بیان اینکه نرخ تورم در مازندران ۳-۴درصد بالای میانگین کشور بود اکنون نرخ تورم ۲درصد زیر میانگین کشور است، یاد آورشد: ۲۲۳واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشت.

حسینی پور با بیان اینکه مازندران در ۱۴محصول اصلی کشاورزی رتبه اول کشور را در اختیار دارد، گفت: تجارت خارجی و بهره گیری از کشورهای همسایه دریایی رویکرد دولت سیزدهم است. ۱۲۰قلم کالای مازندران در سه فروشگاه مازندران در حال توزیع است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت حل مسئله است، افزود: مردم مازندران امید دارند بتوانند محصولات کشاورزی و باغی را به بهترین شکل در بازار جهانی عرضه کنند که بسترسازی تحقق این خواست مردم با قوت مورد توجه دولت است.

حسینی پور با بیان اینکه در عرصه اقتصادی به لطف تحریم دشمن بسیاری از قله های را فتح کرده ایم، گفت: یکی از اساسی ترین مشکلات استان به دلیل وجود فساد اداری به حوزه دریافت مجوز اشتغال زایی و کارآفرینی برمی گردد. پنجره واحد صدور مجوزها در استانداری مازندران ایجاد شد و ظرف یک ماه مجوز ایجاد کسب و کار صادر می شود.

وی با بیان اینکه جامعه مددجویی کمیته امداد اولویت استانداری مازندران برای اعطای مجوز کسب و کار است، تاکید کرد: دوران دانشجویی نباید به دوران کسب علم تنها منحصر شود باید هر دانشجو یک استارت آب باشد.

حسینی پور با بیان اینکه نیروی انسانی مازندران در تمامی عرصه های علمی، ورزشی و... بزرگترین مدال آوران هستند، گفت: نخبگان مددجو باید برای اقتدار علمی مازندران همت کنند.

کد خبر 1737630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha