مراقب سناریوهای توطئه آمیز در مورد غره باشیم/آمریکا به دنبال آتش‌بس در غزه نیست

امام‌جمعه قم گفت: سناریوهای مختلفی در مورد غزه مطرح می‌شود و به کشورهای اسلامی می‌گوییم که مراقب باشیم و بعد به مشکل نخوریم و نظر جمهوری اسلامی این است که در یک انتخابات سالم همه شرکت کنند و نتیجه هر چه شد، همان باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله « سید هاشم حسینی بوشهری» امروز ( جمعه هفدهم آذرماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلا قدس برگزار شد با تأکید بر موضوع رعایت تقوای الهی گفت: باید مراقب باشیم که دچار غفلت نشویم و خدا فراموشی موجب دچار مشکلات بسیاری برای ما خواهد شد.

امام‌جمعه قم گفت: باید مراقب باشیم که چگونه در این دنیا می‌خواهیم زندگی کنیم و جزو غفلت شدگان نباشیم چراکه آدم‌های غافل خدا را فراموش کرده و به سعادت نمی‌رسند.

وی با طرح این سؤال که چه کنیم که از غفلت دور شویم، بیان داشت: راه مبارزه با غفلت، یادآوری هدف خلقت است، یعنی وقتی در باتلاق گناه گرفتار می‌شویم باید به هدف اصلی خلقت توجه کنیم و بدانیم که به چه منظور آمده‌ایم، هرکسی در هر جا دچار غفلت است، یک‌لحظه توجه به این موضوع کند، از غفلت رها شود.

حسینی بوشهری به سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: سخن گفتن در مورد شخصیت ایشان بسیار سخت است، ایشان اقیانوس ژرفایی است که دست ما به او نمی‌رسد و پیامبر(ص) در وصف حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) و حسنین(ع) فرمودند خداوند حضرت زهرا و حضرت علی و امام حسن و حسین(ع) را حجت خدا بر خلق می‌دانند و اگر دنبال علم می‌گردید، علم سالم این‌ها هستند، کسی که سراغ این‌ها برود، تردید نکند که به صراط مستقیم الهی راه‌یافته است و این عظمت فاطمه(س) و خاندان بزرگ است.

امام‌جمعه قم گفت: آیه تطهیر، آیه مباهله و.. همه این‌ها جایگاه این حضرت را مطرح می‌کند و اگر به دنبال زندگی سالم هستیم، راه و سبک زندگی حضرت زهرا(س) را باید مدنظر قرار دهیم. ایشان در ابعاد مختلف سبک بسیار دقیقی در زندگی داشتند و نسبت به توجه به هم نوعان و دیگران توجه جدی داشتند.

وی با اشاره به مسئولیت شناسی و ساده زیستی حضرت زهرا(س) گفت: ایشان درراه اسلام فداکاری کردند و با ولایتمداری از جایگاه اسلام دفاع کردند که باید برای ما درس و الگو باشد.

حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به هفته گرامیداشت معلولان جامعه گفت: بخشی از جامعه ما دچار معلولیت هستند و برخی از این فرزندان در کنار مردم زندگی می‌کنند و عده‌ای هم در اختیار بهزیستی هستند، معلولان حق بزرگی دارند و در روایات آمده که اگر انسانی را می‌بینید که سلامت جسمی ندارد، به‌راحتی از کنار او عبور نکنید، بلکه شکر خدا کنید.

امام‌جمعه قم گفت: مسئولان و خیرین و همه مردم توجه کنند که به این مراکز بهزیستی سر بزنید و اگر کمکی می‌توانید انجام دهید، دریغ نکنید چراکه این‌ها در اولیات زندگی خود دچار مشکل هستند. دستگاه‌های متولی باید توجه داشته که زمینه ایجاد آسایش برای رفت‌وآمد این عزیزان را فراهم آوردند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع غزه گفت: متأسفانه هم در جریان هستیم که بعدازآن آتش‌بس موقت، دور جدید حملات که شدیدتر از دور اول هم هست، آغازشده است. این دور جدید از روزی شروع شد که وزیر خارجه آمریکا به تلاویو آمد و با سران صهیونیست جلسه گذاشت و حملات جدید آغاز شد و جنایتکاران بی‌آبرو به دنبال سرکوب ملت‌ها هستند.

حسینی بوشهری گفت: آمریکا به دنبال دوگانه سازی بود و می‌خواست جنگ شیعه و سنی به راه بیندازد، امروز دنیا شاهد است که پشتیبانان اصلی در این معرکه و در این شرایط مظلومیت مردم فلسطین، شیعیان هستند، آن‌ها دنبال دوگانه سازی بودند و می‌خواستند تفرقه ایجاد کنند، اما امروز این شیعیان یمن هستند که به کمک آمده و کشتی‌های اسرائیل را توقیف می‌کنند.

وی گفت: اسرائیل ازنظر اقتصادی در حالت لطمه دیدن بسیار است، 500 هزار از این شهرک‌نشین‌ها در رژیم صهیونیستی آواره شده‌اند، 500 هزار نفر مهاجرت معکوس بر اساس آماری که داده‌شده است روزی 250 میلیون دلار، هزینه جنگی است که علیه غزه تحمیل کرده است.

امام‌جمعه قم گفت: سناریوهای مختلفی در مورد غزه مطرح می‌شود و به کشورهای اسلامی می‌گوییم که مراقب باشیم و بعد به مشکل نخوریم و نظر جمهوری اسلامی این است که در یک انتخابات سالم همه شرکت کنند و نتیجه هر چه شد، همان باشد.

وی گفت: نقاب طرفداری از زن که سال گذشته علیه کشور ما به راه انداختند، از بین رفت و این‌همه زن و کودک بی‌گناه که در غزه کشته شدند، زن نبودند؟

حسینی بوشهری با اشاره به انتخابات اسفندماه گفت: روزشماری برای 11 اسفند که روز انتخابات است کنید و مشکلات داریم و سختی‌های فراوانی را پشت سر گذاشته‌ایم و پشت انقلاب هستیم و مسئولان هم باید مشکلات مردم را برطرف کنند و یک مشارکت پرشور توسط مردم داشته باشیم.

کد خبر 1737773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha