حضور باشکوه در انتخابات از مصادیق جهاد فی سبیل الله است

حجت الاسلام عبادی با تاکید بر حضور گسترده و دشمن شکن مردم در انتخابات اسفندماه سال جاری، گفت: امروز با توجه به اهمیت حضور مردم در مراسماتی همچون انتخابات ها، حضور مردم در پای صندوق های رای از مصادیق جهاد در راه خدا است و موجب یاس دشمنان می‌‎شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر عبادی امروز (۱۷ آذر) در خطبه های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان، با اشاره به مناسبت های پیش رو، گفت: ۱۹ آذرماه سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمان امام راحل در سال ۱۳۶۳ است.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از ارکان انقلاب است و مصوبات بسیار خوبی دارد که اگر ضمانت اجرایی قوی تری برای اجرای آن دیده شود؛ این مصوبات در اجرا بیشتر مورد توجه خواهد بود.

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه به مهمترین رخداد امسال یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه، اشاره کرد و گفت: امسال یک آزمون مهمی در پیش است که در آن علاوه بر انتخاب فرد صالح و توانمند آنچه اهمیت دارد حضور حداکثری مردم است.

حجت الاسلام عبادی با تاکید بر حضور گسترده و دشمن شکن مردم در انتخابات اسفندماه سال جاری، گفت: امروز با توجه به اهمیت حضور مردم در مراسماتی همچون انتخابات ها، حضور مردم در پای صندوق های رای از مصادیق جهاد در راه خدا است و موجب یاس دشمنان می‌‎شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر جلوگیری از وقوع دو قطبی کاذب در انتخابات ها تاکید دارند، ادامه داد: برخی دوقطبی ها صادق و برخی دوقطبی ها کاذب و جنگ روانی است، همانند دو قطبی موشک و مذاکره کاذب و جنگ که تماما جنگ روانی است و نباید ایجاد شود.

امام جمعه موقت بیرجند بر لزوم ارائه برنامه کامل و جامع به جای تخریب و تهمت در انتخابات پیش رو از سوی احزاب تاکید کرد و گفت: احزاب در کشور برنامه ارائه دهند و بگویند که در حوزه های مختلف چه برنامه ای دارند تا مردم بدانند و با شناخت رای دهند.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه احزاب در کشور باید به سمت اسلامی شدن پیش بروند، گفت: احزاب در کشور هنوز تا رسیدن به رقابت های سیاسی بدور از تهمت و اخلاقمدار فاصله دارند؛ احزاب باید اخلاق اسلامی را هم به رقابت بگذارند، اما گاها برخی احزاب در رقابت های انتخاباتی در تخریب رقبا از غربی ها الگو می‌گیرند.

غده سرطانی منطقه باید از بین برود

وی در ادامه به ۱۸ آذر سالروز آغاز انتفاضه اول مردم فلسطین در سال ۶۶ اشاره کرد و گفت: همان طور که امام خمینی(ره) فرمودند اسراییل غده سرطانی است که اگر جلوی آن را نگیریم رشد می کند؛ اما طی سالیان گذشته برخی از کشورهای اسلامی متاسفانه با خوش خیالی چشم به روی ظلم های اسرائیلی ها بستند.

امام جمعه موقت بیرجند در پاسخ به شبهه برخی ها که فکر می کردند؛ اسرائیل به کسی کاری ندارد، گفت: اسرائیل جز زور سرش نمی شود، کشورهای وابسته و آویزان به غرب فکر می کنند که این رژیم سفاک به کسی کاری ندارد؛ در حالی که اسراییل اگر دستش برسد و بتواند به هیچ مسلمان و انسانی غیرخودشان رحم نمی کنند.

 حجت الاسلام عبادی گفت: انسان در نگاه صهیونیست ها یعنی فقط خودشان و یهودی ها؛ بقیه انسانها به جز خودشان حیوان هستند که باید در خدمت آنها باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی کشورهای اسلامی در این فاجعه کشتار بی رحمانه مردم غزه توسط صهیونیست ها حتی حاضر نشدند سفیر خود را فرابخوانند، افزود: این کشورها کدام اسلام را به منصه ظهور می گذارند؟

امام جمعه موقت بیرجند اظهارداشت: عملیات طوفان الاقصی چنان ضربه اقتصادی و امنیتی به اسراییل زد که نتواند خود را جمع کند و شکست فرهنگی و رسانه ای غرب و صهیونیسم بعد از آن ایجاد شد.

طوفان الاقصی سیطره رسانه ای غرب را در هم شکست

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه هیچ جریانی نمی توانست مثل طوفان الاقصی آمریکا و اسراییل را بی آبرو کند، افزود: اینکه در ۶۰ کشور دنیا بر علیه صهیونیست و غرب تظاهرات بی سابقه برگزار شد، نشان داد طوفان الاقصی سیطره رسانه ای غرب را در هم شکست.

وی با اشاره به اینکه امروز آبرویی برای غرب و صهیونیسم نمانده است، گفت: صهیونیست ها در کشتار اخیر فقط ۱۵ هزار نفر را شهید کردند که از این تعداد ۵ هزار نفر کودک و ۷ هزار نفر زن بودند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه طوفان الاقصی دستگاه تبلیغاتی و تهاجم فرهنگی غرب را ناکارآمد کرد، افزود: همین آمریکایی هایی که در ایران شعار زن زندگی آزادی، راه انداختند، بمب های مورد نیاز صهیونیست ها برای کشتار ۷ هزار زن در غزه را تامین کردند؛ چطور امروز رویشان می شود بگویند زن زندگی آزای؟

وی همچنین در خطبه اول نماز با بیان اینکه تقوا را بهترین توشه برای سفر آخرت عنوان کرد و گفت: مایه سعادت دنیا و آخرت انجام واجبات و ترک محرمات است.

وی در ادامه به اهمیت خودشناسی اشاره کرد و با بیان اینکه طبق فرموده معصومین هرکس خود را بشناسد خدا را شناخته است، گفت: رابطه خودشناسی و خدا شناسی دارای اهمیت بالایی است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه گاهی ثروت و قدرت انسانها را از شناخت نفس و خدا خارج می کند، گفت: فرعون در زمانی به خداوند ایمان آورد که در حال غرق شدن بود، در حالی که پیش تر آن هرچه موسی نصیحت کرده بود، او نپذیرفت.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه بسیاری از خودکشی ها بدلیل عدم شناخت خود است، افزود: هدف انسان چنانچه خدایی باشد، تمامی اهداف او هم رنگ و بوی خدایی پیدا می‌کند و لذا دست به اقداماتی مانند خودکشی نمی زند.

وی با بیان اینکه اتحاد جماهیر شوروی ۷۰ سال مرکز انکار خدا بودند، گفت: امروز یکی از مذهبی ترین پایتخت های مذهبی کشورهای اروپایی و آسیای میانه است، چراکه مذهب در فطرت انسان ها. است و نمی توان آن را از بین برد.

کد خبر 1737798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha