منابع مالی کشور برای اولویت‌های اصلی هزینه شود

آیت الله شعبانی گفت: منابع مالی کشور که حق همه مردم است برای اولویتهای اصلی کشور و رفع مشکل جوانان در حوزه‌های اشتغال، ازدواج، مسکن و.. هزینه شود.

به گزارش خبرنگار شبستان از همدان  آیت الله حبیب الله شعبانی امروز جمعه ۱۷ آذر ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهیگفت:   تقوا مراتبی دارد و مهمترین مرتبه اخلاص است که هر کس به مراتب بالای اخلاص برسد  با خدا پیوند می‌خورد.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه همدان با بیان اینکه توصیه قرآن و روایات ما مبارزه با فساد است و دین اجازه فساد در جامعه را نمی‌دهد افزود:  کسانی که مفسد هستند دین را به واقعی کلمه قبول ندارد و هیچ گاه انسان دیندار اهل فساد نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قانون اساسی ما یکی از بهترین مفاهیم برای مبارزه با فساد است و  گفت: با همه این قوانین برجسته گاهی مواقع می بینیم همچنان فسادهایی وجود دارد هر چند دستگاه قضایی همه همت خود را به کار می‌برد ، اما سوال بسیاری از مردم این است که چه باید کرد.

شعبانی با تاکید بر حفظ وحدت و هم افزایی به جای اتهام و فرافکنی برای مقابله با فساد ابراز کرتصریح کرد:برای مردم مبارزه با فساد مهم است و اگر نگاه سیاسی با فساد همراه شود فساد ها تکرار می‌شود،اتهام زنی امنیت روانی جامعه را به هم می زند .

وی با تاکید بر اطلاع رسانی به موقع و حصول نتیجه پرونده ها توسط دستگاه قضا برای مردم گفت: همه جامعه منتظر است برخورد با فساد را ببیند  انتظار از دولت انقلابی این است که گلوگاه‌های فساد را درست شناسایی کند.

امام جمعه همدان تاکید کرد: منابع مالی کشور بیت المال عمومی است حق نداریم غیر اولویتها را ترجیح داده و این منابع را صرف غیر اولویتها کنیم باید منابع مالی کشور  که حق همه مردم است برای اولویتهای اصلی کشور و رفع مشکل جوانان در حوزه‌های اشتغال، ازدواج، مسکن و.. هزینه شود

وی اضافه کرد: رئیس دستگاه قضایی سوت زنی را مطرح کرده که پیشنهاد خوبی برای بیان گزارش فسادها توسط مردم است اما باید مراقب بود که این گزارش ها عادلانه و کارشناسانه بوده و باعث اتهام زنی به کسی نشود.

شعبانی همچنین با بیان اینکه یک فاجعه انسانی در غزه اتفاق افتاده  مردم غزه انتظار داشتند تا آتش‌بس صورت گیرد و این نسل کشی متوقف شود گفت:دیدیم که اتفاق خاصی از سوی جوامع بین‌المللی نیفتاده و با وجود همه اعتراضات مردم دنیا  آنچه پیش می‌رود طبق سیاست های آمریکا است.

 وی با اشاره به فرود ۵۲ تن بمب بر سر مردم بیگناه غزه و شهادت هزاران زن و  کودک بیگناه خاطرنشان کرد: وظیفه شرعی و دینی ما همچنان  حمایت از این مردم بی دفاع است.

کد خبر 1737811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha