قرآن همانند دژی محکم برای امت اسلام است

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو گفت: قرآن همانند دژی محکم برای امت اسلام است، ما باید ارتباط و انس خود را با قرآن بیشتر کنیم.

مهدی قبادی، رییس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو در حاشیه برگزاری محفل انس با قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: قرآن کتاب وحدت بخش در میان مسلمانان است، امروز قرآن نه تنها در میان مسلمانان بلکه در میان پیروان دیگر ادیان عزیز است و انوار تابناکش درخشان تر از همیشه بر همگان می تابد.

وی خاطرنشان کرد: اگر اخلاق و فرهنگ قرآنی در جامعه حاکم باشد، جامعه در برابر هر توطئه ای در امان است و در مقابل فرهنگ های بیگانه قوی تر می شود.

قبادی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر جامعه نیاز به پیاده شدن سبک زندگی قرآنی دارد عنوان کرد: هر زمانی که موفق به ارائه این مدل به‌صورت تمام و کمال شویم، علاوه بر ارتقای سطح زندگی، در مقابل هرگونه از توطئه‌های فرهنگی دشمنان مصون خواهیم ماند.

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت نیر با اشاره به سهم بسزای جامعه قرآنی در موضوع «جهاد تبیین» که مورد تاکید مقام معظم رهبری است بیان کرد: وظیفه تمامی نهادهای فرهنگی کشور این است که به صورت تمام و کمال در خدمت جامعه قرآنی باشند.

قبادی با بیان اینکه آشنایی با مفاهیم متعالی قرآنی بهترین راه مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و شیطان و شیطان‌صفتان و هواهای نفسانی است اضافه کرد: مسئولان و نخبگان و جامعه قرآنی ما در جهت نشر و تبیین معارف بلند قرآنی برای آحاد جامعه در قشرها و سنین مختلف، وظیفه و مسئولیت خطیری برعهده دارند و امید است که بتوانند با به کارگیری شیوه‌های نیکوی تبیین معارف قرآنی، این چراغ هدایت را بیش از پیش در جامعه اسلامی ما و سراسر گیتی پرتوافکن سازند.

چهل و ششمین دوره مسابقات ملی قرآن کریم از 9 آذرماه به میزبانی مرکز خراسان شمالی در محل هتل داریوش بجنورد با حضور مسوولان کشوری و استانی آغاز شد و تا هفدهم آذرماه ادامه داشت.

کد خبر 1737841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha