آیت الله مظاهری: تقوا مقدمه‌ساز کسب معرفت انسان است

مرجع تقلید عالم تشیع گفت: رعایت تقوا با ترک محرمات و انجام واجبات مقدمه ساز کسب معرفت مثل خلوص نیت و حضور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی حسین مظاهری در توصیه های اخلاقی هفتگی خود عموم مردم را به رعایت تقوا توصیه کرد و اظهارداشت: اهمیت دهی به واجبات و ترک گناهان و توبه در هنگام معصیت باعث کسب معرفت و دریافت رحمت پروردگار خواهد شد.

مرجع تقلید عالم تشیع و رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: محبت و دوستی و کسب عرفان را باید حضرت حق به انسان اعطا کند و کسانی که به دنبال خلوص نیت و حضور قلب هستند باید آن را از پروردگار عالم بخواهند.

وی با بیان اینکه مقدمه سازی برای کسب معرفت لازم است، تصریح کرد: مقدمه این فیض باید توسط افراد فراهم شود که تقوا مقدمه ساز کسب معرفت انسان است.

آیت الله مظاهری با بیان اینکه ورود به بهشت نیازمند بخشش پروردگار است، خاطرنشان کرد: پیامبران هم مشمول این شرایط هستند و همه باید مورد عفو قرار گیریم.

وی با بیان اینکه کارهای مهمی که ما انجام می دهیم همه به لطف پروردگار است، یادآورشد: انسان واسطه امر خیر است و واسطه ورود به بهشت عفو حضرت حق و شفاعت معصومین(ع) را می خواهد.

استاد اخلاق حوزه علمیه مردم را به رعایت تقوا، انجام واجبات و دوری از گناه توصیه کرد و این رفتارهای خوب را مقدمه ساز پیشرفت و تعالی انسان دانست که دنیا و آخرت مایه خیر خواهد شد.

کد خبر 1737855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha