۱۳۰۰ کانون تخصصی بانوان در کشور تاسیس شد

مدیرکل هماهنگی ستاد کانون های مساجد کشور گفت: امسال ۱۳۰۰ کانون تخصصی بانوان در مساجد کشور برای فعالیت خاص زنان و دختران تاسیس شده و این فرآیند ادامه دارد.

«محمدتقی محمدیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به سیاست راه اندازی کانون تخصصی بانوان در مساجد کشور توسط ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری اشاره کرد و اظهارداشت: پس از ابلاغ این سیاست و دستورالعمل تاکنون ۱۳۰۰ مرکز راه اندازی شده و فرآیند آن همچنان ادامه دارد.

مدیرکل هماهنگی ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ادامه داد: پس از ثبت تقاضا ماموریت اجرایی و صدور مجوز انجام می شود و این کانون ها به صورت تخصصی خواهند بود که هویت بخشی به بانوان انجام می دهد.

وی یادآورشد: مدیر و تیم اجرایی آن همه از بانوان خواهند بود و فعالیت های آن ها به صورت تخصصی ادامه خواهد یافت و بیشتر جنبه تربیتی با بکارگیری ظرفیت های فرهنگی و هنری را دارد.

محمدیان افزود:  کانون های تخصصی بانوان در کنار دیگر مراکز فرهنگی مسجد فعالیت خود را ادامه می دهند و دستورالعمل و برنامه های حمایتی خاص آن ها تعریف می شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره زنان فعال مسجدی در کشور، گفت: این رویداد ملی با حضور هزار بانو فعال مسجدی در تالار وحدت وزارت کشور ۲۱ آذرماه برگزار خواهد شد.

مشاور رئیس ستاد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور از برنامه ریزی ویژه برای هفته زن و تکریم جایگاه مادر خبرداد و افزود: کنگره پیش از آن مناسبت خواهد بود که بعد از آن برای هفته مقام زن برنامه های عملیاتی اجرایی می شود.

وی نقش بانوان را در همه مقاطع زمان کشورمان مهم خواند و یادآورشد: در حال حاضر برای تربیت نسل جدید و ارائه خدمات فرهنگی و هنری در سنگر مسجد و کانون های تخصصی متجلی می شود.

کد خبر 1737859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha