امسال ۹۰۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام (ره) آذربایجان غربی واگذار می شود

مدیر کل کمیته امداد استان آذربایجان غربی گفت: ۹۰۰ مددجوی کمیته امداد امام (ره) آذربایجان غربی صاحب خانه می شوند و این واحدها با زیر بناهای متغیر ۵۰الی ۶۰متر مربع احداث خواهد شد.

رضا مهرافروز، مدیر کل کمیته امداد استان آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله نهادهای مردمی بوده که با فرمان امام راحل تاسیس شده و تاکنون خدمات شایانی به ویژه در بحث اشتغال به طبقات محروم و کم درآمد جامعه کرده است.

وی ادامه داد: تعداد ۹۹ هزار خانواده با ۱۹۳ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.

مهرافروز با بیان اینکه طی سال گذشته به  ۲ هزار و ۲۶۴ نفر از مددجویان امداد کمک هزینه ازدواج و جهیزیه پرداخت شده  است گفت: در همین راستا ۵۰ میلیارد تومان کمک رسانی صورت گرفته که بخشی از این مبلغ توسط خیرین پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: هم اکنون یک هزار و ۳۰۰ نوعروس در استان نیازمند تهیه جهیزیه هستند که از خیرین محترم تقاضا داریم همانند سالهای گذشته در این راستا حمایت های لازم را انجام دهند.

۹۰۰ مددجویان کمیته امداد امام (ره) آذربایجان غربی صاحب خانه می شوند

مدیر کل کمیته امداد استان آذربایجان غربی افزود:  ۹۰۰ مددجویان کمیته امداد امام (ره) آذربایجان غربی صاحب خانه می شوند و این واحدها با زیر بناهای متغیر ۵۰الی ۶۰متر مربع احداث خواهد شد.

وی افزود: عملیات ساخت این تعداد واحد مسکونی از ابتدای سالجاری در مناطق شهری و روستایی استان شروع شده و در مراحل پایانی قرار گرفته است.

️مهرافروز گفت: برای ساخت هر کدام ازاین واحدها نزدیک به ۴میلیارد ریال از سوی کمیته امداد امام (ره) و تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب و حمایت بلاعوض بنیاد مستضعفان اعتبار هزینه می شود.

️وی ادامه داد: زمان بهره برداری از این تعداد واحد مسکونی را اسفند ماه سالجاری است.

مهرافروز ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرداری‌ها، بانک‌های عامل، سازمان نظام مهندسی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج مستضعفین، سازمان‌های مردم نهاد و سایر ارگان‌ها، در راستای ساخت مسکن مددجویی با کمیته امداد استان همکاری مساعدی داشته‌اند.

۳ درصد از زکات جمع آوری شده برای تجهیز مساجد روستاها هزینه می شود

وی در ادامه سخنان خود گفت: همچنین آذربایجان‌غربی طی سال‌های اخیر همواره یکی از استان‌های موفق در حوزه جمع آوری زکات در کشور بوده و امسال هم در جمع ۴ استان برتر قرار دارد.

مهرافروز اظهار کرد: ارومیه با ثبت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال رتبه اول استان را در جمع آوری زکات دارد و بعد از آن شاهین دژ با بیش از ۱۳۱ میلیارد ریال و مهاباد با بیش از ۱۲۴ میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی جمع آوری زکات قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: عمده زکات جمع آوری شده به میزان ۹۷ درصد در امور نیازمندان و بویژه معیشت، مسکن و درمان آن‌ها هزینه می‌شود و ۳ درصد از زکات جمع آوری شده توسط روستاها نیز در امور پروژه‌های عمرانی عام المنفعه بویژه تعمیر و تجهیز مساجد خود همان روستاها، هزینه می‌شود.

کد خبر 1737909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha