رصد اولویت‌های فرهنگی، مسئولیت مهم هیئات مذهبی

عبدالصالحی مهمترین مسئولیت شورای هیئات مذهبی را رصد اولویت‌های فرهنگی و شناسایی مشکلات پیش‌روی هیئت‌ها عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، محمدمهدی عبدالصالحی امروز در نشست فصلی شورای هیئات مذهبی استان اظهارکرد: تلاش کردیم در هیئت رئیسه این شورا از افراد توانمند و صاحب سبک و اندیشه استفاده شود تا با نیروی بیشتری مسائل مربوط به هیئت‌های مذهبی را پیگیری کنیم.

رئیس شورای هیئات مذهبی گلستان گفت: بیش از نیمی از هیئت‌های مذهبی استان را خواهران تشکیل می‌دهند اما نقش آنان آنگونه که باید و شاید در شورای هیئات مذهبی دیده نشده است. در ایام کرونا نقش هیئت‌های مذهبی بانوان در برپایی مجالس روضه‌های خانگی بسیار پررنگ بود.

وی افزود: دشمن با شعار منسوخ شده زن، زندگی، آزادی به دنبال هجمه به بنیان خانواده و نقش بانوان به ویژه نقش مادری است. با توجه به در پیش بودن ایام فاطمیه باید از این فرصت برای تبیین نقش مادری و معجزه مادری استفاده کرد.

عبدالصالحی ادامه داد: مهمترین و نخستین مسئولیت شورای هیئات مذهبی، رصد اولویت‌های فرهنگی استان و شناسایی مشکلات پیش روی هیئت‌های مذهبی است.  

وی خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی نباید صرفا به روضه‌خوانی و سینه‌زنی بپردازند بلکه باید جهاد تبیین، نشر خوبی‌ها و امیدآفرینی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

رئیس شورای هیئات مذهبی گلستان گفت: دشمن در فضلی مجازی به دنبال ناامید کردن مردم است و هیئت‌های مذهبی باید در سنگر جهاد تبیین با دشمن مقابله کنند. امروز تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف حکم جهاد را دارد و رهبر انقلاب نیز بر آن تاکید ویژه کرده‌اند.  

کد خبر 1738017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha