۵ طرح پژوهشی توسط کمیته امداد خراسان‌جنوبی اجرا شد

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد امام خمینی‌(ره) خراسان‌جنوبی با تشریح فعالیت‌های مهم پژوهشی در طول یک سال گذشته از انجام پنج طرح پژوهشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسین لشکری‌پور با گرامی‌داشت هفته پژوهش به خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: پیشنهاد طرح‌های پژوهشی بر اساس نیازسنجی و اولویت‌بندی موضوعات پژوهشی، به شورای پژوهش استان ارسال می شود و پس از تصویب نهایی، قرارداد منعقد و اجرایی می‌ گردد.  


وی در خصوص اقدامات این نهاد در حوزه پژوهش گفت: فعالیت‌های پژوهشی، شامل انجام طرح‌های پژوهشی، حمایت از آثار علمی (رساله‌ی دکتری، پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد، کتاب و مقاله)، برگزاری نشست‌های علمی- تخصصی و... بوده که با همکاری نخبگان، پژوهش‌گران و جامعه دانشگاهی انجام شده است.


مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد استان شناخت وضع موجود و برنامه‌ریزی برای آینده را از مزیت‌های کار پژوهشی دانست و تصریح کرد: به منظور ایجاد زمینه‌های مناسب برای رشد و ارتقای کمی و کیفی پژوهش، بهره‌گیری از توان و ظرفیت بالقوه حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، تشویق دانشجویان و طلاب جهت انجام پژوهش‌های توسعه‌ای و کاربردی با هدف رفع مسائل و مشکلات جامعه تحت حمایت این نهاد، در این مدت حمایت مالی از تعداد هفت پایان‌نامه‌ دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی انجام شده است.


به گفته وی تصمیم‌گیری صحیح مدیران سازمان مستلزم تولید و ارایه‌ی‌ گزارش‌های کارشناسی مستند و مستدل است. از این‌رو به منظور اثر بخش‌بودن طرح‌های پژوهشی، برای همه طرح‌های به اتمام رسیده گزارش مدیریتی و اینفوگراف تهیه و به گروه‌های کاری مرتبط جهت استفاده از نتایج طرح ارسال شده است.


 وی برگزاری جلسات آسیب شناسی طرح، پیگیری و انجام مکاتبات برای اجرایی شدن پیشنهادات پژوهشگران را از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا بیان کرد.


 مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد استان از آمادگی این نهاد برای همکاری با نخبگان، پژوهش‌گران و جامعه دانشگاهی خبر داد و خاطر نشان کرد: تعداد پنج نشست علمی-تخصصی به منظور بررسی کارشناسی موضوعات منبعث از اسناد بالادستی و نیز پرداختن به مسائل اساسی مرتبط با ماموریت‌های امداد امام (ره) و همچنین گفتمان‌سازی مباحث راهبردی، با دعوت از صاحب‌نظران داخل و خارج سازمان و مشارکت فعال و فراگیر کارکنان برگزار گردید.


لشکری‌پور تصریح کرد: شورای پژوهش استان متشکل از مدیرکل، تعدادی منتخب از همکاران علاقمند به موضوع پژوهشی و اساتید دانشگاهی بوده که مدیریت و هدایت فعالیت‌های علمی و پژوهشی در استان را بر عهده دارند و در طول این مدت تعداد ۶ جلسه کاری با بیش از ۱۸۳ نفرساعت برگزار و تعداد ۲۰ طرح پژوهشی و پایان‌نامه دانشجویی با موضوعات متنوع مطالعات حوزه‌ی فقر، توانمندسازی و فرهنگ خیر و احسان مورد بررسی قرار گرفته است.

کد خبر 1738286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha