الگوی ما در حفظ نظام حضرت علی و اولادش است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه پرچم کشور ما را با نام حضرت علی(ع) می شناسند و الگوی ما علی(ع) و اولادش هستند، گفت: راه نیروی انتظامی، راه حفظ نظام است، نظامی که بر پایه حب علی «ع» است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در جلسه اخلاق کاربردی روحانیون بصیرت دینی و انقلابی روحانیون عقیدتی فراجا اظهارداشت: مجموعه روحانیون عقیدتی سیاسی ماموریت خطیری دارند و تلاش و کوشش و مجاهدت آنان قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: جایگاهی که امروز نیروی انتظامی در کشور و در بین مردم دارد حاصل آن تلاش هایی است که نیروهای عقیدتی سیاسی در جهت ارتقاء فرهنگی، دینی، سیاسی، اعتقادی، معنوی و اخلاقی انجام داده اند.

وی به محبت و مودت انسان ها اشاره کرد و گفت: یک محبت داریم و یک مودت، محبت آن علاقه درونی است کسی به شخص دیگری دارد، زمانی که شخص، محبت را آشکار و اعلام و اقدام کرد و عملاً اقدامی انجام داد این تبدیل به مودت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان این سوال که چگونه می‌توان این مودت در قربی را به عنوان یک وظیفه انجام بدهیم، عنوان کرد: کار شما روحانیت عقیدتی سیاسی در این راستا است.

وی در رابطه با نصرت زبانی گفت: اولین آنها نصرت و تبلیغ زبانی است، تبلیغ اسلام و اهل بیت آن چیزی که ماموریت پیامبر است، تبلیغ دین و اسلام و اهل بیت، با سخنرانی، شعر گفتن، نامگذاری خوب برای فرزندان، نام اهل بیت را زنده نگه داشتن، این هم یک مودت زبانی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان به شهادت در مسیر مودت اشاره کرد و گفت: افراد زیادی در اثر تبلیغ زبانی به شهادت رسیدند، باعث شد با مودت زبانی به مسیر شهادت برسند، مانند میثم تمار که بخاطر تبلیغ حب و مودت علی «ع» به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه آنچه اکنون به ما رسیده است دوران امنیت و آسایش است، زمانی نام علی بردن جرم بود، قطع دست و پا داشت، الان با سلام و صلوات و تمنا و درخواست از مبلغین، زمینه فراهم می‌کنند، که تبلیغ دین و اسلام کنیم، ادامه داد: اکنون به راحتی اذان پخش می شود، نماز جمعه و جماعات، با سلام و صلوات با احترامات لازم ولی سختی‌ها و شلاق‌ها را بلال کشید و احد احد الله اکبر گفت.

امام جمعه خرم آباد تأکید کرد: باید نگاهی به آن پیشینه و گذشته کرد و مسیری که ما طی کردیم تا به اینجا رسیدیم را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) با این همه قدر و منزلت جانش را در راه ولایت و حب علی تقدیم کرد، گفت: گاهی این اجر همراه با فداکاری با تقدیم جان است، راه نیروی انتظامی، راه حفظ نظام است، نظامی که بر پایه حب علی «ع» است.

کد خبر 1738599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha