وداع مردم گلستان با پاره‌های تن میهن/ بوی لاله‌های فاطمی در نگارستان ایران پیچید

مردم، شهر به شهر و لحظه به لحظه انتظار آمدنشان را می‌کشند، خیابان‌ها را آب و جارو کرده‌اند و بوی اسپند عجیب فضای شهر را دل‌انگیز کرده؛ این روزها مردم گلستان میزبان دو لاله فاطمی، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، همه جا حرف از آمدنشان است؛ خیلی‌ها خود را برای حضورشان آماده کرده‌اند. از غرب تا شرق گلستان معطر به عطر لاله‌های فاطمی شده است.

بوی اسپند در شهرها پیچیده، خیابان‌ها آب و جارو شده، مادران و پدران قد خمیده‌ای که چشم انتظار عزیزان‌شان هستند، عصاها را به‌دست گرفتند و قاب عکس در بغل، چشم‌ انتظار آمدنشان هستند.

مردم گلستان این روزها مهمان دارند، پاره‌های تن میهن حالا پس از سال‌ها بی‌نشانی همزمان با سالروز شهادت بی بی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) به خانه بازگشته‌اند.

وداع مردم گلستان با پاره‌های تن میهن/ بوی لاله‌های فاطمی در نگارستان ایران پیچید

لاله‌های سرخ زهرایی از دیروز بر روی امواجِ اقیانوسِ دستان مردم گلستان بدرقه می‌شوند تا در خانه ابدی آرام بگیرند.

این روزها گلستان میزبان فرزندان زهرا (س) است و مردم گلستان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس را که به تازگی تفحص شده‌اند، شهر به شهر بدرقه و تشییع می‌کنند.

این دو شهید گمنام روز گذشته (سه شنبه ۲۱ آذر) وارد گلستان شدند و بر روی شانه‌های مردم بندرگز و کردکوی تشییع شدند.

 معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه نینوا گلستان در اطلاعیه‌ای خبر داد که این استان از روز سه‌شنبه میزبان دو شهید گمنام است.

روز گذشته (سه شنبه ۲۱ آذر) مردم بندرگز از ساعت ۱۲ ظهر در یادمان شهدای گمنام میزبان شهداء بودند. پیکر شهدای گمنام سپس به کردکوی منتقل شد و مراسم استقبال از شهداء ساعت ۱۵ در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

وداع مردم گلستان با پاره‌های تن میهن/ بوی لاله‌های فاطمی در نگارستان ایران پیچید

همچنین شب گذشته، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گرگان (پردیس خواهران و برادران) نیز بعد از نماز مغرب و عشاء در مراسمی با شهدای گمنام وداع خواهند کرد.

در روز چهارشنبه نیز پیکر مطهر شهدای گمنام ساعت ۸ صبح در مدارس دخترانه بعثت، واثقی و کوثر، ساعت ۹ صبح در مدرسه دخترانه شاهد و ساعت ۱۰ صبح در مدرسه پسرانه مصطفی خمینی و معلم تشییع خواهد شد.

پس از آن پیکر شهدا به شهر آق‌قلا منتقل و ساعت ۱۵ عصر در یادمان شهدای گمنام منتقل می‌شود. همچنین مراسم وداع با شهدا همزمان با نماز مغرب و عشاء در مصلی نماز جمعه برگزار می‌شود.

روز (پنجشنبه ۲۳ آذر) نیز عطر شهداء خان‌ببین، کلاله و آزادشهر را معطر خواهد کرد. مراسم وداع با شهدا ساعت ۱۱ در مصلی نمازجمعه خان‌ببین، ساعت ۱۵ در گلزار شهدای کلاله و همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجدجامع آزادشهر انجام خواهد شد.

در روز (جمعه ۲۴ آذر) مردم مینودشت ساعت ۱۱ صبح در مصلی نماز جمعه، علی‌آبادی‌ها ساعت ۱۲ در مصلی نماز جمعه و اهالی مراوه‌تپه ساعت ۱۶ همان روز در مسجد صاحب الزمان (عج) با این دو شهید گمنام وداع می‌کنند.

وداع مردم گلستان با پاره‌های تن میهن/ بوی لاله‌های فاطمی در نگارستان ایران پیچید

روز (شنبه ۲۵ آذر) هم شهرهای گرگان و گنبدکاووس میزبان شهدای گمنام هستند و ابتدا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح مراسم حضور شهداء در امامزاده یحیی بن زید (ع) برگزار می‌شود و حسینیه عاشقان ثارالله در گرگان هم همزمان با نماز مغرب و عشاء میزبان شهداء خواهد بود.

مراسم خاکسپاری هم روز (یکشنبه ۲۶ آذر) در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ساعت ۹ صبح از حسینیه عاشقان ثارالله تا آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است یکی از شهدای گمنام در محوطه صداوسیمای مرکز گلستان و دیگری در محوطه دانشگاه جامع گلستان به خاک سپرده شوند.

کد خبر 1738632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha