هشتمین سالگرد شهدای زاریا نیجریه در حرم امام هشتم(ع) برگزار شد

همزمان با هشتمین سالگرد شهادت شهدای زاریا نیجریه، مراسم بزرگداشتی در حرم مطهر امام هشتم(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام ذوالفقاری در مراسم بزرگداشت هشتمین سالگرد شهادت شهدای زاریا نیجریه که با حضور جمعی از طلاب جامعه المصطفی العالمیه در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به بررسی شباهت‌های فاجعه زاریا و اتفاقات اخیر در فلسطین و غزه پرداخت.

وی افزود: ۸ سال پیش مردم بیگناه بسیاری در زاریا کشور نیجریه به شهادت رسیدند و تعداد بیشماری نیز مجروح شدند، در این حادثه بنای حسینیه تخریب شد و شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه که حق بزرگی در حوزه نشر مکتب اهل بیت(ع) دارد، حبس و ممنوع الخروج شد.

وی یکی از شباهت‌ها را حضور پر رنگ جریان صهیونیستی در هر دو ماجرا دانست و گفت: عامل اصلی که باعث شده در جهان وحشت و ترس از جریان اصیل اسلامی و تبلیغ مکتب رخ دهد بدون شک جریان صهیونیست است که به دنبال بحث اسلام هراسی و شیعه هراسی است.

مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در هر دو جریان نقش صهیونیست‌ها پر رنگ دیده می‌شود و حضور آنان در جای جای آفریقا دیده می‌شود، گفت: همواره شاهد حضور اقتصادی و سیاسی پررنگ صهیونیسم در کشور آفریقا هستیم.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که باید در این حوزه انجام دهیم، آگاه سازی جامعه است، ما باید به درستی و به صورت جدی اتفاقات را برای جهانیان تبیین کنیم و نسبت به این مسائل حساس باشیم.

حجت الاسلام ذوالفقاری راه‌ مقابله با این جریانات ظالمانه را بهره‌گیری از ظرفیت رسانه دانست و افزود: اگر مطالبی نسبت به جنایات اسرائیل بنویسیم تاثیر جدی در جامعه دارد و وظیفه شرعی مبلغین در حال حاضر همین موضوع است.

وی تصریح کرد: از دیگر شباهت‌های این دو فاجعه بی رحمی‌هایی است که رخ داده است. در ماجرای زاریا چندین زن و کودک بی گناه در حسینیه به شهادت رسیدند و تا سال‌ها بعد مورد هجوم نیروهای مسلح قرار گرفتند، نمونه آن را امروز در غزه می بینیم که اسرائیل با بمب‌های چند تنی و فسفری و همچنین اسلحه های ممنوعه مردم بی دفاع را در خانه‌ها، مدارس، مساجد و بیمارستان به شهادت رسانده است و طبق آمارها تا کنون ۲۰ هزار نفر در غزه به شهادت رسیدند که بیش از نیمی از کشته شدگان زنان و کودکان هستند.

وی همچنین از دیگر شباهت‌ها را توطئه رسانه‌ای در حذف و تحریف وقایع دانست و خاطرنشان کرد: سالها از ماجرای شیخ زکزاکی و شهدای زاریا گذشته است و در رسانه ها هیچ بازتابی نداشته و در بایکوت خبری بوده است. امروز نیز رسانه‌های بین‌المللی همین قضیه را به گونه دیگری بیان کردند و این ظلم بزرگی است که جامعه جهانی نسبت به آن سکوت کرده است.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: از دیگر ویژگیهای واقعه زاریا به این نکته میتوان اشاره کرد که جریانی نظامی و امنیتی نبوده بلکه جریان دینی و فرهنگی است، در واقع دشمن از جریان دینی و فرهنگی بیشتر از جریان نظامی هراس دارد.

وی با بیان اینکه باید خود را برای ارائه فرهنگ ناب اسلام به جهان آماده کنیم، افزود: شما طلاب و مبلغین کشور آفریقا که در ایران مشغول به علم آموزی هستید، باید مسلح به سلاح علم و دانش شوید.

حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: اولین ویژگی مورد توجه این است که اسلام قبل از رفتن به مدینه به آفریقا رفته است. آفریقا خانه اسلام است و شما هم به عنوان مبلغین اسلام در کشور ایران آموزه های اسلام و معارف قرآنی را با جدیت و با ابزار قرآن و معارف اهل بیت گسترش دهید.

اجرای گروه سرود خورشید هشتم و تقدیر از خانواده شهدای زاریا نیجریه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

پایان پیام/

کد خبر 1738871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha