هیأت مذهبی شهرستان بیجار در جنب و جوش برگزاری فاطمیه پرشور

حجت الاسلام جمادیان گفت: هیئات مذهبی بیجار آماده برگزاری مراسم ایام فاطمیه هستند و امسال برنامه این ایام را پرشورتر از همیشه برگزار می‌کنند.

حجت الاسلام سعداله جمادیان رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان گفت: برنامه های ایام فاطمیه دوم در شهرستان بیجار امسال پرشورتر از هر سال برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: نصب بیرقهای عزا بر سر در منازل و محل کسب مردم بیجار، برگزاری ایستگاه های صلواتی، برپایی روضه های خانگی، پخش و توزیع نذورات، محبان سیاه پوشی که لباس عزای آن آبیها بر تن دارند،همه وهمه گویای ارادت مردم به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

وی خاطرنشان کرد: فاطمیه تداعی گر ارزش یک بانوی مجلله است که در عنفوان جوانی یار وغمخوار پدرش بود ،آن هنگام که دشمن دین وجاهلان عصر جاهلیت فقط به خاطر جهل خود خاکستر بر سرو روی ختمی مرتبت محمد ص می‌ریختند وحضرت خسته از این حجم نادانی این جاهلان به منزل می آمد ،این دردانه عالم بشریت خیرالنسا حضرت فاطمه زهرا بود که در تسکین آلام حضرت پیش رو و پیشگام بود .

جمادیان ادامه داد: بعدها که دخت نبی اکرم وارد زندگی امیر المومنین علی(ع) شد نیز ،با سعه صدر به دور از شکایت های زنانه ،یار وغمخوار همسرش بود و ایشان علیرغم مشکلات فراوانی که در سر راه ایشان بود ،جز صبر و درایت کاری نکردند.

سعدالدین جمادیان گفت: بر کسی پوشیده نیست که در این هجمه فرهنگی در بستری که نیرنگ برعلیه بانوان ما بیداد می‌کند همه متصدیان فرهنگ و اشاعه دهندگان دین باید مطابق ذایقه این نسل در خطر، برای شناساندن سبک زندگی ائمه مخصوصا فاطمه زهرا(س) از تلاش و کوشش غافل نباشبم‌، این مهم میسر نیست مگر در سایه توجه به سلیقه و ذائقه نسل امروز که بی تردید بیش از هر برهه ای در معرض مکر مکاران هستند.

جمادیان ادامه داد: از بستر فاطمیه   و از ظرفیت هیات مذهبی، در راستای تزریق ارزشها به دختران که همان مادران فردا هستند نباید غافل بود زیرا  بستر هیات مذهبی بهتر از هر بستری می تواند دین را با همان ظرافت به جوان نکته سنج امروز ارائه داد.

کد خبر 1738939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha