وحدت کلید موفقیت و رمز پیروزی انقلاب خون بار ما است

حجت الاسلام علی کریمی ضمن تسلیت شهادت آیت الله مفتح، عنوان کرد: شهید مفتح استاد دانشگاه و روحانی مبارز انقلابی بود و روز شهادت ایشان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیده شده زیرا وحدت کلید موفقیت و رمز پیروزی انقلاب خون بار ما بوده و هست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۴ آذرماه) حجت الاسلام علی کریمی در خطبه های نماز جمعه آسمینون، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: ابعاد شخصیتی آن حضرت بسیار فراتر از آن است که در قالب گفتار یا نوشتار در آید و برترین اندیشه ها و عقول بشری از درک و دستیابی به ساحل معرفت آن بانوی بزرگوار ناتوان اند.


امام جمعه آسمینون افزود: حضرت زهرا (س) شخصیتی ملکوتی، آسمانی، بهشتی و انسان کاملی که الگوی تمام زنان عالم در ابعاد گوناگون همچون شجاعت عفاف، عبادت ایثار و ولایتمداری است.

وی ابراز کرد: صدیقه طاهره (س) شخصیتی است که خداوند متعال او را مدح کرده و در آیات متعدد قرآن از جمله آیات مباهله، مودت و سوره هل اتی بیان کرده است.

حجت الاسلام کریمی ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، بیان کرد: تقوا رئیس اخلاق است یعنی ریشه همه خیرهای اخلاقی، اخلاص، احسان، و ایثار تقواست.


 
خطیب نماز جمعه آسمینون با اشاره به روز حمل نقل اظهار کرد: حمل و نقل به عنوان یکی از اصلی ترین شاخصه های توسعه کشور ها مطرح است.

وی اضافه کرد: در کشور ما نیز در حال حاضر صنعت حمل و نقل نسبت به سال های گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

حجت الاسلام کریمی ضمن تسلیت شهادت آیت الله مفتح، عنوان کرد: شهید مفتح استاد دانشگاه و روحانی مبارز انقلابی بود و روز شهادت ایشان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیده شده زیرا وحدت کلید موفقیت و رمز پیروزی انقلاب خون بار ما بوده و هست.

امام جمعه آسمینون ادامه داد: این دو قشر در حرکت های اجتماعی و روند تحول فکری و فرهنگی جامعه نقشی ارزنده و والا داشته و دارند.

 وی با اشاره به سالروز تبعید امام خامنه ای (مدظله العالی) به ایرانشهر در سال ۱۳۵۶، خاطرنشان کرد: حضور رهبر انقلاب در آن مقطع در سال ۱۳۵۶ به ایرانشهر، هویت بخشید.

حجت الاسلام کریمی به روز ترویج فرهنگ میهمانی و پیوند با خویشان و  شب یلدا اشاره کرد و گفت: در میان ملت ها و اقوام سنت ها و رسم هایی از گذشته دور تاکنون بوده و هست که برخی از آنها پسندیده و برخی ناپسند می باشند.

خطیب جمعه آسمینون تصریح کرد: سنت ها ی پسندیده مصداق این حدیث شریف است که پیامبر گرامی (ص) فرمود؛ هر که راه و رسم نیکویی را بنیان نهاد در پاداش عمل به آن تا روز قیامت سهیم است و یکی از سنت های نیک دید و بازدید و صله رحم می باشد.

کد خبر 1739003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha