وتوی آمریکا در سازمان ملل ماهیت جنایتکاران را بیشتر نشان داد

آیت الله نورمفیدی گفت: وتوی آمریکا در سازمان ملل باعث نفرت مردم دنیا از آمریکایی ها و آشنایی بیشتر با ماهیت آمریکا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ٢۴ آذر) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان گفت: آنچه را امروز دنیا با آن مواجه است و دل مردم آزاده دنیا را به درد آورده، مسائل رخ داده در غزه است.

امام جمعه گرگان افزود: امروز مسئله غزه از فاجعه انسانی عبور کرده و دیگر تعبیر به فاجعه انسانی نمی کنند به جهنم روی زمین تعبیر می شود.  

وی با اشاره جلسه شورای امنیت در سازمان ملل و تصمیم گیری انجام شده در این نشست، گفت: در این جلسه اعضای شورا به آتش بس فوری این فجایع نظر و رای دادند اما با کمال تأسف آمریکا با این مسئله مخالفت کرده و رای انجام شده را وتو کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: سازمان ملل باید صلح جهانی را پشتیبانی کند و تصمیم قاطع بگیرد ولی با این اقدام صورت گرفته، دیگر چطور می توان به این مجمع اعتماد کرد.  

وی اظهارداشت: این وتوی آمریکا یعنی چراغ سبز نشان دادن به اسرائیل و قبول کردن جنایت اسرائیل است. ریشه همه جنایات اسرائیل زیر سر آمریکا است.

آیت الله نورمفیدی گفت: این اقدام آمریکا باعث نفرت مردم دنیا از آمریکایی ها و آشنایی بیشتر با ماهیت آمریکا شده است و هر روز تظاهراتی در دنیا انجام می شود.

وی با اشاره به فساد سه میلیارد و ۶٠٠ میلیون دلاری در کشور، افزود: این مسئله باعث کاهش اعتماد مردم به نظام شده است.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: سرمایه اجتماعی این نظام مردم هستند، وقتی مردم این مسائل را می شنوند ناامید می شوند.

وی افزود: مردم گرفتار زندگی هستند و نان سر سفره آنها نیست و باید به دنبال مسببان این فساد باشند.

آیت الله نورمفیدی با مهم خواندن مسئله فساد، گفت: مبارزه با فساد باید عملی و واقعی باشد و شعاری نباشد تا اعتماد مردم بیشتر شده و سرمایه اجتماعی نظام بالا برود.

وی تاکید کرد: مبارزه با فساد باید به صورت جدی انجام شود.

امام جمعه گرگان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مسئله فساد، گفت: کسانی که این فسادها را درست می کنند چکسانی هستند، راه های نفوذ فساد کجاست و باید راه های نفوذ فساد شناسایی شود.

وی افزود: در مبارزه با فساد نباید تبعیض انجام شود، شعار مبارزه با فساد به درد نمی خورد و به صورت عملی باید مبارزه با فساد و مفسد انجام شود و با مفسد برخورد شود و به صورت شفاف به مردم گفته شود تا در باور مردم گنجانده شود.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تسلیت این روز، گفت: این روزها خیلی ها به دنبال کم کردن محبت ما با اهل بیت(ع) هستند و ما را از اهل بیت (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) دور کنند.

وی تاکید کرد: باید مراقب باشیم این محبت در دل های ما بیشتر و قوی تر شود.  

امام جمعه گرگان با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: هر دو گروه حوزه و دانشگاه مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

وی افزود: حوزه باید از نظر فکری، اعتقادی و فرهنگی وارد عرصه میدان شوند و پاسخگو باشند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: دانشگاه هم باید دانشجویان موفقی تربیت کنند و از نظر اقتصاد، دانش و غیره تلاش کنند و وارد عرصه شوند.

کد خبر 1739026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha