زُبیر؛ مصداق یک شخصیت انقلابی و ولایی که نظارت بر خود را از دست داد

امام جمعه کرمان با اشاره به برخی از شاخصه‌های انقلابی بودن؛ گفت: زبیر از محاسبه نفس غفلت کرد و مراقبه را از دست داد و هر کس این مراقبه را از دست بدهد آینده او تاریک و خطرناک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، جمعه شب(۲۴ آذر) در اولین شب از مراسم عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها در بیت‌الزهرا شهید سلیمانی موضوع مراقبه و محاسبه و تاثیر آن بر عاقبت امر انسان را محور سخنرانی قرار داد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در همین رابطه با بیان اینکه حاج قاسم به شدت مواظب و مراقب نفس خود بود؛ به خاطره‌ یکی از دوستان شهید اشاره و بیان کرد: یکبار که در سفر هوایی تهران، مشهد، سه نفر از دوستان حاج قاسم با او بودند، زمان را برای نشستن کنار هر یک از آنان به سه قسمت مساوی تقسیم کرد و تا این حد به مسائل(جزئی) توجه داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلابی بودن یعنی اگر کسی کاری را بهتر انجام می‌دهد، آن را به او بسپاری؛ افزود: انقلابی بودن در امر سیاست یعنی اگر کسی اولی‌تر است به نفع او کنار بروی.

امام جمعه کرمان سپس به شرح حال یکی از انقلابی‌های صدر اسلام پرداخت و در این باره با استناد به احتجاج طبرسی، اظهار کرد: زبیر به خانه پیامبر و علی علیه‌السلام بسیار نزدیک بود؛ کسی که در دوره غربت امام علی علیه السلام برای دفاع از حضرت از همه انقلابی‌تر و ولایی‌تر سخن گفته است.

وی افزود: اما زبیر از محاسبه نفس غفلت کرد و مراقبه را از دست داد و هر کس این مراقبه را از دست بدهد آینده او تاریک و خطرناک است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین قوم بنی‌اسرائیل را مثال زد که چگونه بعد از چهار قرن مبارزه علیه جنایت حاکمان وقت به جایی رسیدند که خداوند در قرآن هر کجا می‌خواهد بدترین قوم را مثال بزند، از بنی‌اسرائیل نام می‌برد.

وی با متذکر شدن این مطلب که هر کس خود را محاسبه کند، سود می‌برد و آینده درخشانی دارد و هر کس غفلت کند، دچار خسران می‌شود؛ تصریح کرد: رفتار معصومین و شناخت حاصل از محافل و مجالس آنان باید در رفتار ما تاثیر بگذارد اما اگر در رفتارمان مسلمانی نیست یعنی نظارت بر خود ضعیف است.

امام جمعه کرمان در پایان گفت: یکی از شخصیت‌هایی که معرفت فوق‌العاده نسبت به حضرت زهرا سلام‌الله علیها داشت، حضرت ام‌البنین علیهاالسلام است.

کد خبر 1739073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha