واکنش نماینده مردم زاهدان به حمله تروریستی راسک/ حملات از خارج مرز هدایت شده

نماینده مردم زاهدان در مجلس ضمن محکومیت حمله تروریستی به مقر پلیس در استان سیستان و بلوچستان گفت: پاکستان برای مقابله و مبارزه با تروریسم باید همکاری همه جانبه ای با جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به حمله تروریستی به مقر پلیس در شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان، گفت: در این حادثه تلخی که در راسک به وجود آمد، تعدادی از فرزندان مرز و بوم به شهادت رسیدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در بررسی های اولیه که انجام شد با توجه به نوع عملیات تروریستی صورت گرفته، احتمال هدایت این جریان از خارج از مرزهای کشور قوت گرفته است. همچنین در گفت و گو با مجروحان این عملیات تروریستی اعلام کردند با توجه به نوع تکلم و گویش افراد تروریست ها بیشتر از خارج مرزها هدایت می شدند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاکید ما بر وزیر امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور آن است که با مقامات پاکستانی گفت و گو کنند چرا که مشابه این عملیات طی ماه های اخیر در مقر ارتش پاکستان نیز رخ داد و بسیاری از فرماندهان پاکستانی در آن عملیات تروریستی کشته شدند و امروز نوع دیگری از این عملیات تروریستی را در خاک ایران شاهد هستیم.

مالکی با اشاره به ضرورت همکاری های امنیتی و اطلاعاتی ایران و پاکستان، تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی و امنیتی کشور و نیروهای امنیتی پاکستان باید باهم همکاری داشته باشند تا از فتنه هایی که خارج از مرزها بر مردم مظلوم استان سیستان و بلوچستان رخ می دهد، جلوگیری کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به حساسیت استان سیستان و بلوچستان، نگاه ملی و نگاه مقامات ارشد کشور نسبت به استان و ظرفیت و توان نیروهای بومی تقویت شود و ظرفیت و توانمندی فرزندان این استان برای حفظ امنیت را به کار بگیرند.

مالکی ادامه داد: از ستاد کل نیروهای مسلح نیز انتظار داریم با فرماندهان ارتش پاکستان وارد مذاکره شوند تا شاهد این همه جنایت در مورد مردم، نظامیان و نیروهای امنیتی در مناطق مرزی نباشیم.

وی با اشاره وقوع عملیات تروریستی در منطقه راسک خاطرنشان کرد: از لحظه وقوع این عملیات تروریستی بسیاری از مقامات لشکری و کشوری در منطقه حضور یافته اند، از جمله فرمانده نیروی زمینی سپاه در محل حاضر شده و نسبت به شناسایی و ردیابی تروریست ها اقداماتی در حال انجام است. امروز نیز وزیر کشور در استان حضور یافت و در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای راسک شرکت کرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت مجروحان حادثه تروریستی راسک گفت: در عیادتی که از مرزبانان مجروح انجام داده ام، حال عمومی مجروحان خوب است و افرادی که جراحات سطحی دارند به زودی مرخص می شوند و برخی که نیاز به درمان بیشتر داشتند به زاهدان اعزام شده اند و تحت درمان قرار دارند.

کد خبر 1739161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha