تجلیل از دانشجویان کانون طفلان مسلم تبریز به مناسبت روز پژوهش

طی مراسمی از ۲۰ دانشجوی کتابخانه و قرائتخانه کانون فرهنگی هنری مسجد طفلان مسلم تبریز تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مراسم تجلیل از مقام علمی ۲۰ نفر از دانشجویان کتابخانه و قرائتخانه مسجد طفلان مسلم تبریز به همت کانون فرهنگی هنری و همکاری پایگاه مقاومت بسیج به مناسبت روز پژوهش برگزار شد.  

این مراسم علمی و مسجدی با حضور دانشجویان و خانواده آنان و نیز تعدادی از مسؤولان علمی پژوهشی و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، امام جماعت و هیئت امنا، فرمانده پایگاه مقاومت و بسیجیان این مسجد در محل قرائتخانه این مسجد در یک فضای صمیمی برگزار شد.  

اسماعیل فاتحی‌فر، رئیس دانشگاه صنعتی سهند تبریز طی سخنانی، از فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه ای ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ابراز خرسندی کرده و به تداوم و تقویت ارتباط دانشجویان با برنامه های علمی و دینی مساجد تاکید کرد.  

وی ضمن اعلام آمادگی برای اعزام اساتید به کتابخانه ها و کانون‌های فرهنگی هنری تبریز برای ارائه مشاوره های علمی و تحصیلی، خاطرنشان کرد: در طول انقلاب اسلامی، هر جا که به صورت جهادی وارد میدان شدیم، نتیجه قطعی آن پیروزی بود و در ادامه نیز بایستی، برای غلبه به مشکلات موجود، با فرهنگ مسجدی و جهادی حرکت کنییم تا به پیروزی‌های بزرگتر درعرصه های بیشتر نائل آییم.

فاتحی‌فر به ضرورت ارتباط عملی و علمی دانشجویان به جامعه صنعت و تولید تاکید کرد و گفت: هر چند این ارتباط در بعضی از حوزه ها ایجاد شده و لی به تناسب تعداد بیشتر دانشجو و دانشگاه در کشورمان، کافی نمی باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی سهند تبریز اظهار کرد: بایستی پژوهشهای دانشجویان، تحقیقات بنیادی و کاربردی با شد تا جامعه صنعتی و سرمایه گذاری بتواند از آن در جهت ارتقای صنعت و تولید بهره برداری کند.  

وی پیشرفت کشورمان در بخش‌های نانوتکنولوژی، پزشکی، دفاعی و حضور تعداد بیشتر اساتید دانشگاه‌های ایران در رده استادان برتر جهان را امیدبخش دانست و برای ورود جدی دانشجویان به عرصه علم وتحقیق و کارافرینی تاکید کرد.

فاتحی‌فر در پایان ضمن پاسخ به سئوالات حاضرین، برای ایجاد زمینه کارآفرینی و تولید برای دانشجویان مسجدی از سوی دانشگاه صنعتی شریف اعلام آمادگی کرد.

یادآور می شود، در پایان با اهدای لوح تقدیر و هدیه، از ۲۰ دانشجوی قبولی عضو این کتابخانه و قرائتخانه تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1739275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha