حضرت زهرا(س) علمدار جهاد تببین در دفاع از امامت و ولایت هستند

مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: تبلیغ امامت و ولایت نیاز به جهاد تبیین دارد که حضرت زهرا(س) علمدار جهاد تببین در دفاع از امامت و ولایت هستند.

حجت الاسلام مهدی مهرپویان، مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)  اظهارکرد: این بانوی بزرگوار در چند مرحله جهاد تبیین کردند که یکی از مهم ترین شیوه های ایشان در این عرصه، تبلیغ خانه به خانه بود که در منابع اهل تشیع و تسنن نقل شده است.

وی خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگ اسلام با حضرت امیرالمومنین به درب خانه شیعیان می رفتند و تاکید و تبیین می کردند که بیعت با پیغمبر اسلام(ص) را فراموش نکنند، یکی از مهم ترین درس هایی که می توانیم از زندگی حضرت زهرا(س) داشته باشیم همین جهاد تببین است که به خوبی ایشان انجام دادند.

 حجت الاسلام مهرپویان عنوان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری زندگی و الگوگیری از بانوان نمونه اسلام و ائمه اهل بیت(ع) باید برای نسل جوان و خصوصا دانش آموزان بازگو شود تا در زندگی و جامعه موفق باشند و این راه چندین ساله که به فراموشی سپرده نشده را ادامه دهند.

مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی بیان کرد: جهاد تبیین کلید واژه ای که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند و اگر اتفاق نیفتد یقین یدانید جای شهید  جلاد عوض خواهد شد که باید از ندگی حضرت درس گرفت چرا که هدف دشمن این است که خوبی ها دیده نشود و انقلاب را ناکارآمد جلوه دهد، ضعف کوچک را بزرگ جلوه نمایی می کند ولی خدمات بیش از 40 ساله انقلاب را نمی بیند.

حجت الاسلام مهرپویان اضافه کرد: یکی از مهم ترین گام هایی که باید در جهاد تبیین داشته باشیم نشر خوبی ها است و اطلاع رسانی کنیم و تبلیغ چهره به چهره انجام داد همانگونه که حضرت زهرا(س) تبلیغ خانه به خانه داشتند تا دشمن در اهداف و برنامه هایش بتواند موفق شود، باید امید و نشاط مدنظر را به مردم برسانیم که نیاز به فرهنگ سازی است.

کد خبر 1739303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha