شهدای گمنام با حضور پرشور مردم چهارمحال و بختیاری تشییع شدند

پیکر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با حضور مردم ولایتمدار و شهید پرور چهارمحال و بختیاری از محل میدان ۱۲ محرم به سمت امامزادگان دوخاتون شهرکرد تشییع و با این لاله‌های گلگون کفن تجدید میثاق شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، بار دیگر فضای شهر به بوی شهدا عطرآگین شد و مردم مومن، ولایتمدار و شهید پرور استان برای تجدید عهد و پیمان با امام شهدا و آرمان های انقلاب اسلامی در روزی سرد اما پرحرارت از وجود شهدا، با هشت شهید گمنام وداع و طلب شفاعت در نزد مادرشان فاطمه زهرا(س) کردند.

همه از کودک و بزرگ آمده بودند تا با دل سپردن به این آرمان‌ها و ارزش‌ها فرزندان قهرمان خود را با آغوش گرم تا خانه ابدی بدرقه کنند؛ از ساعت‌های اولیه صبح، میدان محرم شهرکرد مملو از حضور مردمان عاشقی بود که برای همراهی و بدرقه فرزندان خود آمده بودند.

بعد از تلاوت آیات نورانی قرآن، زیارت عاشورا و مارش نظامی، پیکرهای شهدا روی دستان مردم با ندای لبیک یا حسین(ع)، این گل پرپر ازکجا آمده از سفر کرب و بلا آمده و شهیدان زنده‌اند الله اکبر به خون آغشته‌اند الله اکبر آهسته به حرکت درآمد.

براساس اعلام قبلی پیکر ۲ شهید گمنام امروز در شهر هارونی بخش لاران شهرستان شهرکرد و شهر یانچشمه شهرستان بن تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

همچنین قرار است سه شهید گمنام دیگر در روز ۲۷ آذر ماه در شهر مالخلیفه شهرستان فلارد، روستای دوپلان شهرستان کیار و صمصامی کوهرنگ، ۲ شهید در قلعه مدرسه در شهر منچ و روستای ارمند شهرستان خانمیرزا و یک شهید نیز روز سه‌شنبه در منطقه دورک قنبری شهرستان اردل تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

خاطرنشان می‌شود: مردم چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس بیش از ۲ هزار و ۴۴۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

کد خبر 1739383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha