فیلم/ افتتاح مسجد جامع «جوکو ویدودو» در ابوظبی امارات

مسجد جامع «جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی در منطقه سفارتخانه‌ها در شهر ابوظبی امارات متحده عربی با ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ نمازگزار افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الاتحاد، مسجد جامع «جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی امروز( یکشنبه 26 آذر 1402) در منطقه سفارتخانه‌ها در شهر ابوظبی امارات متحده عربی به همت سازمان امور اسلامی و اوقاف اسلامی و با حضور «سهیل بن محمد فرج فارس المزروعی» وزیر انرژی و زیرساخت‌ها، «دکتر عمر حبتور الدرعی» رئیس سازمان امور اسلامی و اوقاف، «حسین باقیس» سفیر اندونزی در امارات، «عبدالله سالم الظاهری» سفیر امارات در اندونزی و جمعی از شخصیت‌های دولتی و مقامات ارشد و نمازگزاران مسلمان افتتاح شد.

این مسجد جامع متشکل از سه سالن است که مجموع ظرفیت نمازگزاران در این سه سالن دو هزار و ۵۰۰ نمازگزار است. ظرفیت نمازخانه اصلی هزار و ۴۲۶ نمازگزار، ظرفیت نمازخانه روزانه ۷۵۳ نمازگزار و ظرفیت نمازخانه بانوان ۳۲۱ نمازگزار است.

این مسجد همچنین امکانات خدماتی برای نمازگزاران و محل اسکان برای کارگرانش دارد.

این مسجد به سبک مدرن آمیخته به هنرهای معماری اسلامی و سنتی ساخته شده است که این ویژگی‌های متمایز بیشتر مساجد جامع جدید در ابوظبی است. در نمای این مسجد از سنگ و شیشه با اشکال متفاوت که به زیبایی شهری می افزاید، استفاده شده است.

مسجد جامع از جدیدترین فناوری صدا، تهویه مطبوع، روشنایی مجهز شده است که مطابق با بالاترین مشخصات پایدار بین المللی همگام با سیاست دولت امارات برای جلوگیری از تغییر آب و هواست .

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات گفت: مسجد جامع جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی در ابوظبی نشانه عمق روابط بین دو کشور دولت است.

وی گفت: تعدادی مسجد جامع و مسجد و نهادهای آموزشی و خیریه دولت امارات در اندونزی تاسیس کرده است که مسجد جامع شیخ زاید در شهر سولو اندونزی که سال گذشته با حضور رئیس جمهوری اندونزی افتتاح شد، از جمله این مساجد است.

کد خبر 1739409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha