نشان مشهد الرضا(ع) فرصتی برای الگوسازی

مشاور شهردار مشهد گفت: اهدای نشان مشهدالرضا دو جنبه دارد، یک جنبه تقدیر عملکرد از شهروندانی که بیش از سایر شهروندان در اعتلای نام مشهد تاثیر گذار بوده اند و جنبه دوم نقش الگوسازی است که این نشان می توان داشته باشد. 

محمد سهیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد در رابطه با اهدای نشان مشهد الرضا(ع) اظهار کرد: در شورای شهر مشهد موضوع شناسایی و تقدیر از مفاخر شهر مشهد و کسانی که در خصوص مشهد افتخاری آفریده و کار مهمی انجام داده اند یا حل مسائل شهر مشهد را مورد توجه قرارداده اند، مطرح شد. 

وی ادامه داد: ابتدا قرار شد در ۶ گروه مفاخر و افراد اثرگذار در شهر مشهد معرفی شوند ولی در شورای ششم قرار بر ۸ کارگروه شد که من با کارگروه فرهنگی، هنری، علمی، فناوری، زیارت و خدمات زائر همکاری می‌کنم. 

مشاور شهردار گفت: در کارگروه زیارت و خدمات زائر افرادی مد نظر هستند که بیشتر در توسعه و ترویج فرهنگ زیارت و حوزه خدمت به زائرین کار کرده اند، در کارگروه علمی هم بیشتر افرادی که توانسته اند با خلاقیت محصولی ایجاد کرده و به مردم کمک کرده باشند در نظر گرفته می‌شوند.

سهیلی گفت: در کار گروه فرهنگی نیز افرادی که حوزه فرهنگ و هنر در زمینه دینی و انقلابی مرتبط با مشهد تولیداتی داشته و یا خدماتی در این زمینه انجام داده اند کاندیدا می‌شوند. 

وی افزود: در هر گروه حداقل هشت نفر معرفی می شوند که از بین این هشت نفر یک نفر آقا و یک خانم به عنوان فردی که می تواند نشان مشهد الرضا(ع) را دریافت کنند معرفی می شوند و در ۱۰ دی ماه یعنی روز مشهد از این افراد تقدیر به عمل می آید. 

عضو شورای چهارم شهر مشهد در خصوص اهدای نشان مشهد الرضا(ع) بیان کرد: اهدای این نشان دو جنبه دارد یک جنبه تقدیر عملکرد از شهروندانی که بیش از سایر شهروندان در اعتلای نام مشهد تاثیر گذار بودند و جنبه دوم نقش الگوسازی است که این نشان می توان داشته باشد. 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه خانم ها در عرصه های مختلف از فرصتهای مساوی برخوردار نبودند بنا بر این  یک فرصت برای خانم ها ایجاد شده تا ما منتخبینی نیز از خانم ها داشته باشیم. هرچند خانم ها به قدری موفق هستند و در زمینه های مختلف خوب عمل کرده اند که در کارگروه هایی که من در جریان بودم، عملا نیاز به دادن این امتیاز خاص نبود. 

وی بیان کرد: با حضور مردم باید این انتخاب را پررنگ تر کنیم، بهتر است انتخاب این افراد در سالهای بعد برعهده خود مردم باشد تا خودشان الگوهای خودشان را معرفی کنند. 

 انتهای پیام/

کد خبر 1739790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha