نمایش آثار منحصر به فرد دوران مختلف اسلامی در موزه هنرهای اسلامی قاهره

موزه هنرهای اسلامی در قاهره اعلام کرد که چهار اثر باستانی منحصر به فرد مربوط به دوران مختلف اسلامی را که نشان هنده تساهل مذهبی در این دوران است به نمایش می گذارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « arabnews»، موزه هنرهای اسلامی در قاهره اعلام کرد که چهار اثر باستان شناسی منحصر به فرد مربوط به دوران مختلف اسلامی را که نشان هنده تساهل مذهبی در این دوران است به نمایش می گذارد.

«احمد صیام»، مدیر کل موزه هنرهای اسلامی قاهره در خصوص این بیانیه به عرب نیوز گفت: اقلام به نمایش گذاشته شده کمیاب و منحصر به فرد هستند و مهم‌ترین آنها تقویم نجومی از دوران سلسله «محمدعلی» است که نمایانگر تقویم کاملی از نظر زمان و تاریخ است.

صیام افزود: قطعه دوم بخشی از ظرف سفالی است که زیر لعاب آن یک صلیب نقاشی شده است و قدمت آن به قرن هشتم یا چهاردهم هجری قمری برمی گردد.

قطعه سوم قسمتی از ظرف سفالی است که قدمت آن به دوران فاطمیه می رسد و با تصویری از عیسی مسیح تزئین شده است که کتاب انجیل در دست دارد.

مدیر کل موزه هنرهای اسلامی قاهره گفت که بازنمایی چنین مضامینی نشان‌دهنده تساهل مذهبی است که در طول سالیان متمادی میان مسلمانان و غیرمسلمانان وجود داشته است.

به گفته مدیر موزه، آخرین قطعه که قرار است در این نمایشگاه به نمایش دربیاید بخشی از ظرف سرامیکی با تصویری از مریم مقدس و عیسی مسیح است که قدمت آن به دوران ایوبیان می‌رسد.

وی افزود: بخش دوم این اثر در موزه «بناکی» آتن نگهداری می‌شود که با تصاویری از حواریون حضرت عیسی مسیح تزئین شده است.

«عبدالمجید عبدالعزیز» که از باستان شناس معروف مصر است، در این باره گفت: نمایش آثار کمیاب و منحصر به فرد در موزه‌ها برای جذب گردشگر و تجدید قوای نمایشگاه های موزه بسیار مفید است.

وی افزود: اهمیت نمایش این آثار خاص در موزه اسلامی در تعلق آنها به دوره های مختلف اعصار اسلامی است که نشان از تنوع و غنای آثار ذخیره شده در انبارهای موزه و همچنین آثار اخیرا کشف شده دارد.

کد خبر 1740486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha