شرایط را برای انتخابات باشکوه آماده و تسهیل کنیم

قناعت با اشاره به اینکه باید شرایط را برای انتخابات باشکوه آماده و تسهیل کنیم، گفت: ادارات ثبت احوال خراسان جنوبی ارتباط تنگاتنگی با ستاد انتخابات استان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز (۳ دی) در دیدار مدیرکل، معاونین و روسای واحدهای ثبتی اداره کل ثبت احوال استان اظهار کرد: ثبت احوال مرزبانان هویت ایران اسلامی هستند و این امر رسالت کارکنان را سنگین می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اهمیت دقت و صحت در ثبت احوال، گفت: البته بحث سرعت اجرای کار هم مورد تأکید است چون موجب افزایش رضایت ارباب رجوع و مردم می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت احوال نهاد کارآمد و روزآمدی برای حفظ و پاسداری از هویت ایرانی می‌باشد چون آمارهای مهم و دقیقی در اختیار این سازمان است که در تصمیم‌گیری‌های سیاست‌گذاران در سطوح ملی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قناعت با بیان اینکه اجرایی کردن سیاست کلی جمعیت ابلاغی رهبر معظم انقلاب و تحقق سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در زمینه فرزندآوری و تعالی جمعیت از دیگر وظایف سنگین ثبت احوال است، افزود: امروز موضوع عدم افزایش جمعیت کشور را تهدید می‌کند و جمعیت ایران به سمت پیر شدن است و در یک بازه زمانی پنج یا ۱۰ ساله باعث می‌شود شاهد کاهش جمعیت و پیری جمعیت باشیم و نتوانیم در میادین مختلف حرف برای گفتن داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه تأکید کرد: کار زیرساختی فقط در انجام کارهای عمرانی نیست بلکه برگزاری بزرگداشت مفاخر و کار مهم ثبت احوال هم نوعی کار زیرساختی در حوزه فرهنگی و هویتی ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه کار ثبت احوال بسیار حائز اهمیت است عنوان کرد: همچنین سازمان ثبت احوال نقش کلیدی در انتخابات دارد و باید همه انتخابات را جدی بگیریم چون انتخابات اساس موجودیت نظام است.

قناعت با بیان اینکه رمز شکست‌ناپذیری انقلاب اسلامی پشتوانه مردمی است، گفت: انتخابات باعث تحول و ایجاد نشاط و بالندگی در کشور است و هر چه مجلس قوی‌تر باشد قوانین و نظارت بهتری صورت می‌گیرد

وی با تأکید بر اینکه هر کسی مردم را از انتخابات دلسرد کند در پازل دشمن بازی می‌کند، اضافه کرد: درصد مشارکت بالا در انتخابات، امنیت کشور و قدرت چانه‌زنی جمهوری اسلامی را در سطح بین‌المللی افزایش می‌دهد و دشمن مأیوس می‌شود و تحریم‌های اقتصادی کاهش می‌یابد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه انتخابات پایه تحول است، ادامه داد: اگر می‌خواهیم مشکلات کشور کم‌ و رفع شود باید حضور پررنگی در انتخابات داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش همگان برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو باشد در ادامه از ادارات ثبت احوال خراسان جنوبی خواست ارتباط تنگاتنگی با ستاد انتخابات استان داشته باشند.

قناعت با اشاره به اینکه باید شرایط را برای انتخابات باشکوه آماده و تسهیل کنیم،خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی جزو استان‌ها نخست در مشارکت بالا در انتخابات‌ها است.

وی یکی از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران را پشتوانه مردمی دانست و افزود: یکی از افتخارات خراسان جنوبی این است که رئیس جمهور نماینده مردم استان در مجلس خبرگان است.

گفتنی است در این دیدار استاندار خراسان جنوبی برای اختصاص ۲ میلیارد تومان جهت تکمیل ساختمان اداری ثبت احوال شهرستان بشرویه و سرایان قول مساعد داد.


 

کد خبر 1740570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha