ابلاغ ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به تجهیز پژوهش سراهای خراسان جنوبی

موسوی نژاد با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز پژوهش سراهای استان ابلاغ شده است، گفت: وزارت آموزش و پروش به حوزه‌های امتحانی استان ۳۷ میلیارد ریال کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سیدعلیرضا موسوی نژاد امروز (۵ دی) در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی در سال جاری اظهار داشت: طی خرداد سال آینده امتحانات نهایی برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه گفت: تعداد دروس نهایی به ۱۳۰ عنوان خواهد رسید و شاهد افزایش تعداد دانش آموزان و حوزه‌های امتحانی و حوزه‌های تصحیح خواهیم بود که در زمینه تامین تجهیزات پشتیبانی لازم نیاز به مساعدت و همکاری است.

وی ادامه داد: حدود ۱۳ میلیارد تومان اعتبار تنها برای پایش تصویری حوزه‌های امتحانی، دستگاه اسکنر و چاپگر، تجهیزات صوتی و دیگر ملزومات نیازمند هستیم که امیدواریم تامین شود.

موسوی نژاد با اشاره به بحث جبران کمبود نیروی انسانی گفت: در این راستا برای افزایش سهمیه ماده ۲۸ و خرید خدمات آموزشی اقدامات لازم صورت گرفته است و منتظر پاسخ وزارتخانه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز پژوهش سراهای استان ابلاغ شده است، افزود: وزارت آموزش و پروش به حوزه‌های امتحانی استان ۳۷ میلیارد ریال کمک کرده است.

وی به بحث سوادآموزی اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی در این زمینه جزو استان‌های برتر محسوب می شود و توانسته رتبه چهارم را به خود اختصاص دهد و در استان ۹۸ درصد جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سالگی تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفته‌اند و امسال سه هزار و ۷۰۰ نفر در در استان باید تحت پوشش سوادآموزی قرار بگیرند.

کد خبر 1740974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha