حس مادری خاله حبیبه برای رزمندگان دفاع مقدس

بانوی رشیده اسلام ر «حبیبه جوانی» با حس مهربانی و مادری، در دوران دفاع مقدس حامی رزمندگان در پشت جبهه های جنگ بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، نقش زنان در دوران دفاع مقدس مقوله ای مهم بوده که در پشت جبهه های جنگ با پشتیبانی از رزمندگان، خاطرات و تلاش های ماندگاری را به یادگار گذاشته اند.

دوخت و دوز، تهیه مواد غذایی، دعا برای رزمندگان و خدمات فرهنگی توسط بانوان در پشت جبهه های جنگ انجام می شد که در موفقیت های پیا پی نقش داشت و خود نمونه ای از مشارکت و همکاری عمومی به حساب می آید.

برخی از این بانوان پشت جبهه های از منظر فعالیت و نقش آفرینی حائز اهمیت بوده و نمی توان به جایگاه آنان بی توجه بود چرا که خلوص نیت و همراهی آنان توانسته گام موثری در خدمت به رزمندگان بردارد.

بانوی رشیده اسلام «حبیبه جوانی» با معلولیت نابینایی یکی از خدمت گذاران دوران دفاع مقدس بود و چنان به فعالیت های مجاهدانه در پشت جبهه ها مشغول بود که خدماتش ماندگار و خاطره ای برای همگان شده است.

حس مادری خاله حبیبه برای رزمندگان دفاع مقدس

این بانوی روشن دل در مراکز پشتیبانی جبهه های دفاع مقدس در دوخت و شستشوی لباس رزمندگان و تهیه نان و خوراکی برای نیروها نقش خود را ایفا می کند.

حبیبه جوانی به خاله حبیبه جوان معروف شده و خاطراتش در کتاب بالاتر از چشم به چاپ رسیده است.

*برای این انقلاب صدمه های زیادی تحمل کردیم

این بانوی رشیده که برای انقلاب اسلامی و حمایت از رزمندگان اسلام معلولیت خود را بهانه نکرده بود، از سختی ها در خاطراتش می گوید که همه این ها مانع از فرصت سازی برای دشمن شده و نخواهد گذاشت که صدمه ای به نظام وارد شود.

خاله حبیبه در خاطراتش می گوید مادری برای رزمندگان توفیقی از سوی پروردگار بوده که باعث خدمات موثر شد.

*عروج ملکوتی خاله حبیبه در ۸۲ سالگی

پنجم دیماه سال ۱۴۰۲ خاله حبیبه در سن ۸۲ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد و در قطعه ۳۱ باغ رضوان به خاک سپرده شد.

این بانوی رشیده اسلام از توان خود برای خدمت به جبهه ها و نظام مایه گذاشت و معلولیت او مانع از خدمت نشد که زنگ هشداری برای آن هایی است که مانع خدمت به جامعه می شوند و در مسیر خدمت رسانی کوتاهی می کنند.

حس مادری خاله حبیبه برای رزمندگان دفاع مقدس

کتاب «بالاتر از چشم» روایتی از زندگی خاله حبیبه

کتاب «بالاتر از چشم» روایتی از زندگی حبیبه جوانی این رزمنده و حامی دوران دفاع مقدس است که با چشم نابینای خود به جامعه خدمت کرده است.

این کتاب توسط فاطمه و زهرا اکبری به نگارش درآمده و در بازار عرضه می شود.

کتاب بالاتر از چشم در سه فصل نوشته شده که فصل اول آن به خاطرات قبل از انقلاب، فصل دوم خاطرات بعد از انقلاب و دوران جنگ و فصل سوم آن به کارهای متفرقه این بانوی رشیده پرداخته است.

کد خبر 1741026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha