تبادل تجربیات می تواند ایران و تاجیکستان را در اقتصاد و فرهنگ موفق تر پیش ببرد

یزد - وزیر ورزش تاجیکستان با اشاره به ظرفیت های دو کشور ایران و تاجیکستان گفت: تبادل تجربیات می تواند ایران و تاجیکستان را در اقتصاد و فرهنگ موفق تر پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، نشست کمیته کار با جوانان و ورزش تاجیکستان با جوانان تجار و بازرگانان و تشکل بین المللی اتاق بازرگانی استان یزد برگزار شد.

زهیر حاجی حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در این نشست با اشاره به سفر هیات تاجیکستانی گفت: این سفر با هدف تبادل تجربیات و همکاری مشترک ایران و تاجیکستان انجام شده است.

وی افزود: هدف اصلی سفر توجه ویژه به حوزه جوانان در بین دو کشور است و امیدواریم بتوانیم با این اشتراکات موجود به سند همکاری مشترک و موثر برسد که لازمه آن تشکیل کارگروه مشترک و دوستی بین جوانان یزد و تاجیکستان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: ما این هدف تشکیل کارگروه مشترک را در دستور کار خود قرار داده ایم و امیدواریم بتوانیم از این طریق تبادل تجربیات داشته باشیم.

حاجی حسینی گفت: یکی از ظرفیت های استان یزد در کنار گردشگری بحث اقتصادی است و این هم مرهون تلاش ها و زحمات بخش مردمی است و در این نشست امیدواریم بتوانیم تبادل های مشترکی داشته باشیم.

شهر یزد با وجود محرومیت ها توانسته خود را به جهانیان به خوبی معرفی کند

دستمالچیان رئیس اتاق بازرگانی استان یزد در این نشست گفت: یزد دومین شهر معدنی کشور است که در حوزه صنعت نیز رتبه چهارم کشور را داراست.

وی افزود: معمولا شهرها در جاهای خوش آب و هوا شکل می گیرند اما شهر یزد در بیایان شکل گرفته است و با وجود محرومیت ها توانسته شهری جهانی ثبت شود و این نشان می دهد که مردمان این شهر سرمایه های اصلی آن هستند.

دستمالچیان بیان کرد: تاجیکستان با ما اشتراکات فراوانی دارد که زبان مشترک اصلی ترین این اشتراکات است که امیدواریم در حوزه های مختلف گسترش پیدا کند.

رحمان زاده رییس کمیته کار با جوانان و ورزش تاجیکستان نیز در این دیدار گفت: کشور تاجیکستان در حوزه های مختلف اقتصادی دارای ظرفیت های است که ما میتوانیم با همکاری جمهوری اسلامی این ظرفیت ها را موفق تر کنیم.

وی افزود: با توجه به منابع طبیعی که در تاجیکستان وجود دارد ما میتوانیم از این ظرفیت ها در راستای تقویت اقتصاد کشورمان نیز گام برداریم و از کشور جمهوری اسلامی نیز میتوانیم در این مسیر همکاری کنیم.

رحمان زاده بیان کرد: کشور ایران سرمایه های عظیمی مانند نیروی انسانی موفق دارد که این تعاملات میتواند به ما کمک کند تا در دو کشور نیروی انسانی را تقویت کرده و مسیر پیشرفت را دنبال کنیم.

وی گفت: تاثیر اقتصاد در حوزه های مختلف بسیار مشخص است و اگر بتوانیم اقتصاد را تقویت کنیم میتوانیم حوزه های مختلف دیگر را نیز پیشرفت دهیم.

کد خبر 1741052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha