انتشار ۱۲ نشریه علمی پژوهشی، ۶ نشریه علمی ترویجی و یک نشریه تخصصی به زبان انگلیسی در موسسه امام خمینی(ره)

معاون پژوهش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ۱۲ نشریه علمی پژوهشی در این موسسه آموزشی و پژوهشی داریم که ۶ نشریه، علمی ترویجی و یک نشریه هم به زبان انگلیسی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ابوطالبی، معاون پژوهش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر مؤسسه که در سالن اندیشه این مرکز علمی در قم برگزار شد، گفت: یکی از سیاست‌های معاونت پژوهش، پرداختن به موضوعات راهبردی و کاربردی و مسائل مورد نیاز نظام و جامعه است نظیر عفاف و حجاب، جمعیت و ... لازم است بخشی از پژوهش‌ها به این امور اختصاص پیدا کند و تنها به امور بنیادی اکتفا نگردد.

وی افزود: در یک سال اخیر ۱۵۱ طرح پایان یافته در دست انتشار قرار دارد و ۲۷۲ طرح نیز در حال اجرا داریم، ۱۰۳ کتاب منتشر شده چاپ اول داشته‌ایم و ۶۵ نشست و ۶۶ کرسی ترویجی و ۱۵ همایش برگزار شده است.

حجت‌الاسلام والملسلمین ابوطالبی تصریح کرد: ۱۲ نشریه علمی پژوهشی در این موسسه آموزشی و پژوهشی داریم که ۶ نشریه، علمی ترویجی و یک نشریه هم به زبان انگلیسی است.

معاون پژوهش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان ساخت: تمرکز در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) طی چند سال اخیر بر اسلامی سازی علوم انسانی بوده که پاسخ به نیازهای نظام اسلامی و جامعه بوده و در این راستا تدوین کتب درسی علوم انسانی اسلامی از جمله این فعالیت‌ها به شمار می زود.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر لزوم توجه به تحقیقات کاربردی تاکید کرد: اصرار ما در فعالیت‌های پژوهشی آینده بر این است که ۵۰ درصد کارهای تحقیقاتی حتما باید کاربردی باشد و در راستای تبدیل نتایج پژوهش‌ها به سندهای اجرایی نیز در حال فعالیت و برگزاری جلسات مربوط به آن هستیم.

کد خبر 1741056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha