نمایشگاه خوشنویسی اسلامی در استانبول

مرکز پژوهشی تاریخ ،هنر و فرهنگ اسلامی در استانبول، میزبان نمایشگاهی غنی با عنوان «نسل خوشنویسان» است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « bnnbreaking»، مرکز پژوهشی تاریخ ،هنر و فرهنگ اسلامی در استانبول، میزبان نمایشگاهی با عنوان «نسل خوشنویسان» است.

 این رویداد منحصر به فرد که آثار خوشنویسان مرتبط با مرکز پژوهشی تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی را به نمایش می گذارد، با هدف توجه به میراث و کمک به هنر خوشنویسی برگزار شده است.

این نمایشگاه از فرصت استفاده کرده است تا سنت غنی خوشنویسی اسلامی را جشن بگیرد و در عین حال تکامل مدرن آن را در چارچوب فرهنگ و میراث اسلامی برجسته کند.

بازدیدکنندگان از نمایشگاه با انواع سبک ها و تکنیک های به نمایش درآمده آشنا خواهند شد و نگاهی اجمالی به تنوع و مهارت خوشنویسان مرکز پژوهشی تاریخ ،هنر و فرهنگ اسلامی خواهند داشت.

این رویداد فقط برای نگاه کردن به آثار خوشنویسی نیست بلکه یک فرصت تعاملی برای تبادل فرهنگی است.

در این نمایشگاه، اهمیت خوشنویسی در هنر اسلامی مورد توجه قرار گرفته و به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا از شکوه و دقتی که در این هنر باستانی به کار گرفته می‌شود، قدردانی کنند.

در میان هنرمندان مختلف، آثار «مقتار احمد»، خوشنویس عرب- هندی، بسیار برجسته و قتابل توجه است.

احمد دریافت‌کننده نشان افتخار از سوی مرکز پژوهشی تاریخ ،هنر و فرهنگ اسلامی است و اخیرا با کسب جایزه دوم جشنواره بین‌المللی قاهره برای خوشنویسی عربی خبرساز شده است.

کسب این جایزه بر جذابیت جهانی خوشنویسی، فراتر از مرزهای جغرافیایی تاکید می کند و بر تخصص منحصر به فرد احمد در شکل هنری صحه می‌گذارد.

آثار او از بین ۷۰۰ اثر تولید شده از سوی  ۱۱۵ هنرمند شرکت کننده از ۱۵ کشور انتخاب شده که نشان از استعداد خارق العاده اوست.

به طور کلی، نمایشگاه «نسل خوشنویسان» به عنوان یک فرصت قابل توجه برای ترویج هنر خوشنویسی و تقویت قدردانی از این هنر است.

تاکید اصلی در این نمایشگاه، اهمیت خوشنویسی در هنر اسلامی است و توجه‌ها را  به تکنیک های متنوعی که توسط هنرمندان مرکز پژوهشی تاریخ ،هنر و فرهنگ اسلامی در این هنر به کار می‌رود، جلب می‌کند.

کد خبر 1741144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha