جشنواره «هفته عفاف» به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) در آستان مطهر علوی

جشنواره«هفته عفاف» به مناسبت میلاد سیده زنان جهان حضرت زهرا(س) در آستان مطهر علوی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، «حیدر رحیم» رئیس اداره رسانه آستان مطهر علوی اعلام کرد: جشنواره «هفته عفاف»  به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) که از روز گذشته(۱۱ دی ۱۴۰۲ مطابق با ۱۸ جمادی الثانی) آغاز شد، به مدت یک هفته کامل برگزار می شود. این جشنواره شامل فعالیت‌ها و برنامه‌های متعدد است.

حیدر رحیم افزود: فعالیت های این جشنواره با برنامه محفل انس با قرآن در صحن مطهر با حضور جمعی از قاریان و مداحان داخل و خارج عراق آغاز خواهد شد، همچنین جشن های مردمی برای زائران محترم نیز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این جشنواره همچنین شامل تعدادی از فعالیت‌های فرهنگی از جمله نشست کتابخانه الروضه الحیدریه و برگزاری سمینارهای فکری ویژه بانوان، برپایی نشست مردمی و رسمی ویژه زائران زن خواهد بود؛ در تعدادی از استان های عراق نیز جشن‌هایی به صورت همزمان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: آستان مطهر علوی در طول هفته عفاف، طرحی را برای تجلیل از اساتید و معلمان زن از دانشگاه ها و مدارس مختلف نجف الاشرف که عنوان استادی را کسب کردند، آغاز کرد، همچنین معاونت رسانه در حرم مطهر امام علی (ع) به منظور همگامی و مستندسازی این رویداد همراهی می کند.

از سوی دیگر، «صاحب البصیصی» مسئول اداره روابط عمومی گفت: اداره روابط عمومی با آموزش و پرورش نجف درباره مکلف شدن دانش آموزان دختر ۲۵ مدرسه در سراسر استان نجف اشرف هماهنگ شده است؛ علاوه براین، با دانشگاه ها و مدارس نجف اشرف به منظور تجلیل از کادر هیئت تدریس زنان هماهنگی صورت گرفته است. به همین دلیل جشن مردمی به همین مناسبت در صحن مطهر با حضور مداحان و شاعران حسینی برگزار می شود.

رمله الخزاعی، مسئول رسانه بانوان گفت: این جشنواره شامل فعالیت های بسیاری ویژه کودکان، جوانان، زنان است. جشنواره «عبای من» در سومین دوره خود در سال جاری دانشجویان دختر توجه خواهد داشت.

«علاء محسن» مسئول دارالقرآن این آستان گفت: در هفته عفاف، دارالقرآن کریم سلسله فعالیت‌های محفل قرآنی بین المللی را با حضور قاریان داخلی و بین المللی داخل و خارج از عراق برگزار می شود. اولین دوره مسابقه ملی کوثر نیز با حضور قاریان زن برگزار می شود .

کد خبر 1742091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha