طرح «مساجد دوستدار خانواده» در شهرستان لنجان اجرا شد

طرح «مساجد دوستدار خانواده» با هدف آشنایی خانواده ها با مفاهیم اجتماعی و خانوادگی در شهرستان لنجان به همت کانون های مساجد و همکاری دیگر دستگاه های فرهنگی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، یکی از فرصت های تعمیق فرهنگ دینی و ارزشی در جامعه، اجرای طرح های فرهنگی متناسب با این ماموریت است که کانون های فرهنگی و هنری مساجد با تعامل دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در قالب طرح طرح «مساجد دوستدار خانواده» اجرا می کنند.

طرح «مساجد دوستدار خانواده» ویژه نوجوانان و خانواده ها بوده که آموزش و پرورش نیز در ایجاد هم افزایی و دعوت افراد با کانون های مساجد همکاری می کنند.

محتواهای فرهنگی، مشاوره، تربیت فرزند و همسرداری در این قالب دوره های آموزشی طرح «مساجد دوستدار خانواده» برای مادران اجرا و دانش آموزان و نوجوانان از مفاهیم دینی و احترام به پدر و مادر بهره مند می شوند.

طرح «مساجد دوستدار خانواده» در شهرستان لنجان اجرا شد

زمینه سازی اجرای این طرح توسط کانون های فرهنگی وهنری در مساجد شهرستان های استان اصفهان انجام و با اعزام کارشناسان فرآیند اجرایی کارگاه های آموزشی صورت می پذیرد.

شهرستان لنجان از جمله شهرستان های این اصفهان است که میزبان این رویداد فرهنگی و آموزشی بوده و زمینه سازی آن توسط دیگر کانون های مساجد در آینده صورت می گیرد.

طرح «مساجد دوستدار خانواده» در شهرستان لنجان اجرا شد

فرزند پروری و همسرداری محور مفاهیم آموزشی خانواده ها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنجان در خصوص طرح «مساجد دوستدار خانواده» گفت: این طرح توسط در کانون های فرهنگی و هنری محبین اهل البیت(ع)، آیت الله مدیسه ای باغشاد، جوادالائمه فولادشهر و شهدا باغبهادران اجرا شد.

سید علی اکبر محمدی افزود: برنامه های این طرح ویژه مادران و همچنین دانش آموزان بوده که به صورت مجزا به مرحله اجرا رسید.

وی توجه به گروه سنی مخاطبان و بهره گیری از برنامه های فرهنگی و هنری برای نوجوانان را از جذابیت های این طرح بیان کرد و یادآورشد: مشاوره انفرادی نیز به متقاضیان توسط کارشناسان ارائه شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنجان ادامه داد: فرزند پروری و همسرداری محور مفاهیم آموزشی خانواده ها، کاهش آسیب های اجتماعی و تعاملات خانوادگی محور جلسات آموزشی مادران بود.

طرح «مساجد دوستدار خانواده» در شهرستان لنجان اجرا شد

به گفته وی، برگزاری جشن قرآن، بیان مباحث اخلاقی و دوستی با همدیگر را از موضوعات جلسات دانش آموزان بود که همراه با برنامه های فرهنگی و هنری اجرا شد.

محمدی اضافه کرد: برای دختران جوان نیز کارگاه آموزشی مرتبط با تشکیل خانواده و ارتبطا موثر در زندگی خانوادگی و مشترک برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه به برگزاری چنین طرح هایی برای دانش افزایی نیاز داریم، اذعان داشت: کانون های مساجد برای حوزه های اجتماعی و آگاهی بخشی در جامعه باید تلاش کنند و به مراکز فعال دانش و مهارت افزایی در هر منطقه تبدیل شوند.

اقبال عمومی مردم از طرح های اجتماعی و خانواده محور

امام جمعه بخش باغبهادران با بیان اینکه مساجد کارکردهای متنوعی دارند، گفت: آموزش افراد و توانمندسازی جامعه در برابر بحران ها یکی از کارهایی است که می تواند بر کیفیت زندگی بیفزاید و مساجد نیز ماموریت خود را انجام داده اند.

حجت الاسلام سید احمد شاهمیری افزود: مساجد محور برنامه های فرهنگی و آموزشی قرار بگیرند که در مجموعه کارکردهای این مراکز دینی ارائه این گونه خدمات پیش بینی شده و باید بر احیا آن تمرکز شود.

وی طرح «مساجد دوستدار خانواده» را کاری موثر در راستای جوانی جمعیت و تقویت بنیان خانواده خواند و گفت: مساجد با ارائه خدمات در قالب چنین برنامه هایی می توانند در کاهش بسیاری از مشکلات موثر واقع شوند.

طرح «مساجد دوستدار خانواده» در شهرستان لنجان اجرا شد

حجت الاسلام شاهمیری با بیان اینکه کانون های مساجد در شهرها و روستاها نقش مهم فرهنگی دارند، خاطرنشان کرد: حمایت دولت از این مراکز می تواند توسعه خدمات فرهنگی و رفع نیازهای جامعه را به همراه داشته باشد.

وی فعالیت داوطلبانه در این مراکز را مهم خواند و یادآورشد: بچه های مسجد نیازهای منطقه خود را شناسایی کنند و بر اساس آن برنامه ارائه بدهند.

فراگیری طرح «مساجد دوستدار خانواده» در استان اصفهان

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان اصفهان گفت: طرح «مساجد دوستدار خانواده» در سراسر استان با کمک کانون های فرهنگی و هنری مساجد فراگیر می شود.

محمدتقی محمدیان خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در هر شهرستان با زمینه سازی اجرای طرح، امکان اجرای آن را فراهم کنند که ستاد استانی شرایط اجرای آن را در تعامل با دفتر تبلیغات اسلامی تسهیل می کند.

وی ادامه داد: ارزیابی اجرای این طرح در دیگر مناطق استان اصفهان از رضایتمندی حکایت داشته و کارشناسان توانسته اند خدمات خوبی عرضه کنند.

کد خبر 1742257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha