بررسی تأثیر جامعه بر فقه با تأکید بر آراء امام خمینی(ره)

کرسی ‌علمی ‌ترویجی «تأثیر جامعه بر فقه با تأکید بر آراء امام خمینی(ره)» به همت مؤسسه دارالثقین امام عصر(عج) تحت اشراف آیت الله محسن فقیهی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کرسی ‌علمی ‌ترویجی «تأثیر جامعه بر فقه با تأکید بر آراء امام خمینی(ره)» از سوی معاونت پژوهش مؤسسه دارالثقین امام عصر(عج) تحت اشراف آیت الله محسن فقیهی در قم برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش؛ پس از انقلاب اسلامی و فعال شدن فقه در عرصه های اجتماعی، ضرورت دارد که تأثیر جامعه بر فقه بررسی شود تا بتوانیم مشکلاتی که امروز گرفتار آن هستیم را با تکیه بر مبانی فقه شیعه حل نماییم. اهمیت مکتب فقهی امام خمینی قدس سره، به این است که ایشان با توجه دادن به عنصر زمان، مکان و مصلحت که عوامل متغیر در اجتهاد است، به تأثیر شرایط اجتماعی در فهم موضوع، تعیین مصادیق موضوع و احکام فقهی اهتمام داشته‌اند.

در این کرسی علمی ترویجی که با همکاری گروه فقه جامعه و فرهنگ مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام برگزار می‌شود، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدباقر ربانی مدیر گروه فقه جامعه و فرهنگ این مرکز ارائه‌دهنده و حجت الاسلام و المسلمین سعید فاقدی به عنوان ناقد، در این کرسی حضور دارند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین همت علی حسینی به عنوان دبیری علمی این کرسی را بر عهده دارند.

کرسی علمی ترویجی «تأثیر جامعه بر فقه با تأکید بر آراء امام خمینی(ره)» روز پنج شنبه 14 دی ساعت 9:30 صبح با حضور علماء، اساتید و طلاب محترم در مؤسسه دار الثقلین امام عصر(عج) واقع در خیابان صفاییه، کوچه 25 برگزار می‌شود.

بررسی تأثیر جامعه بر فقه با تأکید بر آراء امام خمینی(ره)

کد خبر 1742454

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha