تشریح ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) از زبان رئیس شورای فرهنگ عمومی مارگون

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون یکی از ابعاد شخصیّت اجتماعی فاطمه زهرا(س) را انفاق و ایثار وی دانست و گفت: رفتار، گفتار، نگاه، تلاش و نفس کشیدن آن حضرت در هر لحظه شب و روز، عبادت بود.

حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: ابعاد شخصیت والای حضرت ‌زهرا(س) بسیار گسترده و وسیع است که تنها در سایۀ تأمل و ژرف‌اندیشی می‌توان به گوشه‌ای از شخصیت و فضایل آن‌حضرت پی برد.

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به اینکه برخی از آیات قرآن کریم مانند آیه تطهیر در شأن اهل‌ بیت(ع) نازل شده که حضرت صدّیقه زهرا(س) نیز یکی از آن پنج نور پاک است، گفت: مقام حضرت صدیقه کبری(س) آنچنان والا است که رضایت و خشم حضرتش معیار رضایت و خشم پیامبر گرامی اسلام (ص) و رضایت و خشم کبریایی قرار گرفته است.

وی به ابعاد کرامتی آن حضرت اشاره کرد و افزود: از ابعاد کرامتی حضرت زهرا(س) می‌توان به پارسایی و قناعت به ثروتی اندک و امکاناتی ناچیز، در عین امکان بهره‌مندی از بالاترین امکانات اشاره کرد، چرا که او دختر پیامبر اسلام(ص) است و آن‌ حضرت مزرعه با ارزشی، مانند «فدک» را به ایشان بخشیدند که درآمد خوبی داشت.

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: همچنین حضرت علی(ع) از محل کار و تلاش خود درآمد قابل توجّهی داشت و حضرت می‌توانست زندگی مرفّهی برای خود، همسر و فرزندان خود فراهم آورد، امّا همۀ درآمد خود را صرف نیازمندان می‌کرد و خود به یک زندگی بسیار سخت و پر مشقّت اکتفا می‌نمود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون بیان کرد: یکی دیگر از ابعاد شخصیّت اجتماعی فاطمه زهرا(س)، انفاق و ایثار او است. داستان بخشیدن غذا و طعام خود در عین نیازمندی به مسکین، یتیم و اسیر در مدت سه شب پی در پی، در سورۀ دهر(انسان) آمده است.

وی یکی دیگر از ابعاد کرامتی حضرت زهرا(س) را عبادات آن‌ حضرت دانست و خاطرنشان کرد: عبادت حضرت فاطمه(س) از لحاظ کمیّت، تا بدان حد گسترده است که در لحظه لحظه زندگی او حضور و ظهور دارد.

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه رفتار، گفتار، نگاه، تلاش و نفس کشیدن آن حضرت در هر لحظه شب و روز، عبادت بود، تاکید کرد: امام حسن مجتبی(ع) در این باره می‌فرماید: «مادرم فاطمه(س) را دیدم که در شب جمعه از بستر خویش جدا شد تا طلوع خورشید مشغول عبادت و راز و نیاز با پروردگار بود و لحظه‌‏ای از رکوع و سجود دست برنمی‌داشت».

امام جمعه شهرستان مارگون یکی از افتخارات شیعه را «صحیفه فاطمیّه» دانست و اظهار کرد: شیعه معتقد است این کتاب شریف الهام شده از جانب خداوند تعالی به زهرای مرضیّه(س) است.

وی یادآور شد: پارسایی و قناعت به ثروتی اندک و امکاناتی ناچیز، در عین امکان بهره‌مندی از بالاترین امکانات، انفاق و ایثار فراوان در اشیای مورد علاقه و نیاز خویش، عبادت خالصانه و نیایش به درگاه باری تعالی، تبلور حیا و عفت، الگوی کامل پوشش و حجاب اسلامی، علم و دانش گسترده سیده زنان عالم که گوشه‌ای از آن آگاهی بر محتوای کتاب شریف مصحف فاطمه است، مبارزات سیاسی و اجتماعی ایشان بعد از رحلت پیامبر (ص) در پاسداری از مقام ولایت حضرت علی(ع) زبانزد است.

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: در زمینه سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) باید گفت آن حضرت در همه لحظات عمر خود در انجام وظایف خانوادگی، تربیتی و فراهم آوردن آسایش و آرامش خانه الگویی بی نظیر بودند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون گفت: بانوان و دختران امروزی بیش از بیش به سبک زندگی فاطمی نیازمند هستند، چرا که امروز دشمنان اسلام برای رسیدن به اهداف شوم خود به دنبال برچیدن حیا، عفت و پاکدامنی از جامعه بانوان هستند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان وقتی بتوانند جامعه زنان و دختران را متزلزل کنند، قطعا پایه زندگی و جامعه را از بین می برند و کانون گرم خانواده به کانون جنگ و جدال، تبدیل می‌شود.

حجت الاسلام خواجه پور خاطرنشان کرد: صداقت، عصمت، حلم، درایت، مدیریت، تربیت فرزند، علاقه مندی به همسر و بعد عبادی حضرت زهرا(سلام الله علیها ) از جمله مواردی است که انسان می تواند با الگوگیری از آنها به سبک زندگی دینی برسد.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: باید برای اصلاح همه ابعاد زندگی الگوهای برتری داشت که برای همه سرمشق باشند، ائمه(علیهم‌السلام ) برای خود الگو داشتند، امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف ) برای خود الگو دارد و بر اساس رفتار آن الگو عمل می‌کند، آن حضرت می‌فرماید «الگوی من دختر رسول خداست».

کد خبر 1742559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha