المان‌های نوروزی معرف فرهنگ و رسوم شهرها هستند

دکتر ایازی گفت: یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای معرفی فرهنگ و رسوم در شهرها ساخت المان است و به زیبایی و جذابیت های بصری در شهرها کمک می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، دکتر اکبر ایازی امروز(پنج شنبه ۱۴ دی) در دومین جلسه کارگروه المان های نوروزی که با حضور معاونت شهرسازی، رئیس و جمعی از مسئولین سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد در محل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای معرفی فرهنگ و رسوم در شهرها ساخت المان است و به زیبایی و جذابیت های بصری در شهرها کمک می کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد ادامه داد: این سازمان تاکنون ۲ جلسه در راستای آماده سازی شهر و استقبال با شکوه از نوروز ۱۴۰۳ برگزارشده است.

 وی تأکید کرد: افزایش نشاط و روحیه‌ بخشی به شهر، ارتقا سطح سیمای منظر شهری، ساخت المان های مناسبتی و فاخر، حرکت از سمت آثار موقت به ثابت و ماندگار، توزیع عادلانه نصب المان‌های هنری و فرهنگی، پرهیز از سلیقه‌ای بودن و ایجاد بستر شفاف در فرآیند فراخوان و داوری آن‌ها از اهداف کارگروه المان های نوروزی نام برد.

دکتر ایازی افزود: المان‌های نوروزی یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای معرفی فرهنگ و رسوم در شهرها هستند و به هیچ عنوان نمی‌توان تأثیر مثبت المان‌ها در زیبایی و افزایش جذابیت های بصری در شهرها را نادیده گرفت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد ادامه داد: بنابراین المان های نوروزی در راستای معرفی فرهنگ و آداب شهرکرد و با ایام پیش رو نصب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طراحی و ساخت المان های نوروزی نیاز به زمان مناسب دارد کارگروه جلسات کارشناسی از هم اکنون برگزار شده تا در نوروز پیش رو المان هایی با کیفیت و زیبا ساخته شود.

دکتر ایازی ابرازکرد: امید است با ساخت و نصب المان های نوروزی گام های موثری در زیباسازی محیط شهری، رضایتمندی شهروندان، جذب مسافران و گردشگران برداشته شود.

کد خبر 1742668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha