تقویت فعالیت‌های قرآنی به حلقه وصل مراکز فرهنگی نیاز دارد

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: تقویت فعالیت های قرآنی مساجد به حلقه وصل بین مراکز فرهنگی این مرکز دینی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی حاجی زکی » در نشست  اندیشه ورز طرح ملی «مسجد پایگاه قرآن» به میزبانی ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان به برخی فاصله ها و اختلافات بین مراکز فرهنگی درون مسجد اشاره کرد و اظهارداشت: همبستگی و تعامل بین ارکان و اعضا کانون های فرهنگی و هنری، هیات مذهبی، پایگاه بسیج، روحانی و هیات امنا می تواند تحولات جدی فرهنگیدر هر منطقه به وجود آورد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نقش روحانیون و ائمه جماعات را در این موضوع مهم خواند و افزود: این افراد به عنوان مهمترین رکن مسجد باید زمینه تعاملات را فراهم کنند.

وی با اشاره به کارآمدی تعاملات بین بخشی و حمایت دیگر موسسات و مراکز دولتی و غیردولتی، تصریح کرد: تقویت فعالیت های قرآنی مساجد به حلقه وصل بین مراکز فرهنگی این مرکز دینی نیاز دارد.

حاجی زکی رفع موانع پیش روی این تعاملات را مهم خواند و اذعان داشت: یکی از فعالیت های موثر و کارآمد ایجاد تعامل و همکاری مشترک بین نهادهای فرهنگی فعال در مساجد است.

وی به نقش امام جماعت در هدایت و راهبری فعالیت های قرآنی اشاره کرد و اذعان داشت: بسیاری از همین روحانیون محور برگزاری فعالیت های متعدد قرآنی هستند و پس از قرائت قرآن در طرح تلاوت نور بیان تفسیر دارند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: تقویت نقش و ماموریت ائمه جماعات می تواند در اجرای طرح مسجد پایگاه قرآن موثر باشد.

وی به استعدادهای ناشناخته در هر محله اشاره کرد و گفت: اگر انسجام و تکاپوی فعالیت در درون مسجد ایجاد شود بسیاری از استعدادها جذب و رشد پیدا می کنند.

حاجی زکی خاطرنشان کرد: بهره گیری از ظرفیت هر محله و رشد استعدادها می تواند اتفاقات بزرگ قرآنی را رقم بزند و مردم نیز از آنان حمایت می کنند.

کد خبر 1742733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha