خشم صهیونیست‌ها از «فرسان‌الاقصی»

بازی ویدیویی ساخته یک جوان مسلمان برزیلی که در آن نیروهای فلسطینی با نظامیان اسرائیلی مبارزه می‌کنند و آنها را می‌کشند، خشم صهیونیست‌ها را برانگیخته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «thejc»، بازی ویدیویی ساخته یک جوان مسلمان برزیلی که در آن نیروهای فلسطینی با نظامیان اسرائیلی مبارزه می کنند و آنها را می‌کشند، خشم صهیونیست‌ها را برانگیخته است.

«فرسان الاقصی»  با همان «شوالیه‌های مسجد الاقصی» یک بازی تیراندازی اول شخص است که درگیری نیروهای اسرائیی و فلسطینی را به تصویر می‌کشد.

بازکنان در این بازی، نقش «احمد الفلسطینی» را ایفا می‌کنند؛ یک دانشجوی جوان فلسطینی که به ناحق توسط سربازان اسرائیلی شکنجه شد و به مدت پنج سال در زندان بود، تمام خانواده اش در حمله هوایی اسرائیل کشته شدند و اکنون پس از بیرون آمدن از زندان با پیوستن به جنبش جدید مقاومت فلسطین به نام «فرسان الاقصی» به دنبال انتقام از کسانی است که به او ظلم کردند، خانواده‌اش را کشتند و وطن او را غارت کردند.

این بازی رایانه‌ای به بازیکنان این امکان را می دهد که نقش یک جنگجوی فلسطینی را بر عهده بگیرند و سربازان اسرائیلی را بکشند.

مقدمه بازی نشان می دهد که یکی از اهداف ماموریت، کشتن همه سربازان صهیونیست است.

در ویدئویی از آخرین آپدیت بازی که پس از ۷ اکتبر منتشر شد، بازیکنان با پاراگلایدر از صخره‌ها پایین می‌روند تا به سربازان اسرائیلی شلیک کنند؛ شبیه نحوه ورود نیروهای حماس به کیبوتس و جشنواره موسیقی نوا در هنگام انجام عملیات طوفان الاقصی.

خشم صهیونیست‌ها از «فرسان‌الاقصی»

شمارش در گوشه سمت چپ بالای صفحه نشان می دهد که نیروی فلسطینی چند صهیونیست را برای کشتن باقی گذاشته است. علاوه بر این، بازیکنان می توانند در طول نبرد نابلس به عضویت گروه «عرین الاسود» در جنین درآیند.

عرین الاسود یک گروه فلسطینی است که در کرانه باختری فعالیت می‌کند. این گروه در سال ۲۰۲۲ میلادی شکل گرفت و با شکل‌گیری آن حملات تیراندازی سربازان اسرائیلی افزایش یافت. نام این گروه برگرفته از لقب «ابراهیم النابلسی» (شیر نابلس) است که در ژوئیه ۲۰۲۲ در حملهٔ اسرائیل کشته شد.

بازی «فرسان الاقصی» توسط جوان مسلمان برزیلی به نام «نادال نجم» ساخته شده است. نجم یکی از توسعه دهندگان آنریِل اِنجین (Unreal Engine)، یک موتور بازی گرافیک رایانه‌ای سه‌بعدی است که توسط «اپیک گیمز» ساخته شد و اولین بار در سال ۱۹۹۸ در بازی آنریل که یک بازی تیراندازی اول شخص بود، به نمایش گذاشته شد. این موتور بازی در ابتدا برای ساخت بازی‌های تیراندازی اول شخص رایانه‌های شخصی ساخته شد، اما پس از آن در ژانرهای مختلفی از بازی‌ها مورد استفاده قرار گرفت و توسط صنایع دیگر، به ویژه صنعت فیلم و تلویزیون، مورد استفاده قرار گرفت.

یکی از سخنگویان ارتش اسرائیل که از ساخت بازی «فرسان الاقصی» بسیار عصبانی است، گفت: این بازی سازگار با هدف حماس برای تاثیرگذاری بر مخاطبان جوان است.

سازنده این بازی در شبکه «آنلاین استیم» با بازیکنان تعامل دارد و به‌روزرسانی‌هایی را در مورد پیشرفت‌های جدید بازی ارائه می‌کند.

خشم صهیونیست‌ها از «فرسان‌الاقصی»

نجم درباره «فرسان الاقصی» می‌گوید: این بازی طرفدار طرفدار هیچ گروه سیاسی نیست بلکهبه طور کلی طرفدار مقاومت فلسطین است.

 وی در توضیح تصمیم خود برای ساخت این بازی گفت: تصمیم گرفتم یک بازی بسازم تا شجاعت مردم فلسطین و مقاومت آنها در برابر ظلم اسرائیل را به نمایش بگذارم .

نجم افزود: پس از وقایع جاری در فلسطین، دیدگاه کل جهان نسبت به این درگیری تغییر کرده است و بسیاری از مردم اکنون متوجه شده‌اند که در واقع اسرائیل بزرگترین تروریست است. بله، بازیکن با سربازان ارتش اسرائیل، پلیس، ماموران موساد، نگهبانان و موارد مشابه مبارزه می کند و آنها را می‌کشد.

کد خبر 1742997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha