کانون‌ها تخصصی وارد بحث تئاتر و جذب جوانان به مساجد شوند

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه در مسجد می تواند هنرمندی مومن، متعهد و متخصص رشد یابد گفت: تئاتر یکی از ابزارهای مهم هنری برای جذب جوانان به مساجد است و کانون‌ها باید تخصصی وارد این عرصه شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی_ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان امروز(سه‌شنبه، ۱۹ دی) در گردهمایی گروه‌های نمایشی کانون‌های مساجد گیلان در رشت، یکی از کارکردهای مهم کانون‌های مساجد را پرورش هنرمندان انقلابی و متعهد دانست و گفت: ابزار هنر عاملی مهم در جذب مخاطب به مساجد و خلق آثار فاخر هنری است.

حاجتی با اشاره به اینکه، اوایل انقلاب مسجد محور همه برنامه‌ها و حتی رسیدگی به مشکلات مردم بود که بعد از این کارکرد فاصله گرفتیم، بر احیا کارکردهای مساجد تاکید کرد و افزود: فرزندانمان باید در مساجد تربیت یافته و رشد کنند.

وی تصریح کرد: باید تئاتر را در مساجد ترویج دهیم و مساجد محلی برای آموزش هنرهای نمایشی به فرزندانمان باشد.

حاجتی اظهارکرد: تئاتر یکی از ابزارهای مهم هنری برای جذب جوانان به مساجد است و کانون‌ها باید تخصصی وارد این عرصه شوند.

وی، هدف از تئاتر مسجدی را تنها اجرای آن ندانست بلکه آنرا ابزاری برای جذب و پرورش استعدادها در بستر مساجد عنوان کرد و گفت: در مسجد می تواند هنرمندی مومن، متعهد و متخصص رشد یابد.

حاجتی احیای کارکردهای هنری و فرهنگی در مساجد را رسالت کانون‌های مساجد دانست و تصریح کرد: باید با برگزاری دوره‌های آموزشی به ویژه هنری در راستای تحقق رسالتمان گام برداریم.

کد خبر 1743608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha