توسل به اهل بیت (ع) موجب جوشش اشعاری بی‌نظیر خواهد شد

خورسندی با اشاره به اهمیت توجه به توسط به اهل بیت (ع) در ستایشگری گفت: توسل به اهل بیت (ع) موجب جوشش اشعاری بی نظیر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، مصطفی خورسندی رئیس بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور در جمع شعرای یزدی با برشمردن نعمت های الهی که خداوند به انسان ها عنایت کرده گفت: نعمت ستایشگری  اهل بیت(ع)  از نوع رحمت خاص خداست که بندگان ویژه خود عنایت می کند.

رئیس بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور در ادامه با اشاره به این مطلب که شعر یک پدیده انتسابی اکتسابی است بیان کرد: در مبحث اکتسابی انسان می تواند با تلاش و جدیت و با بهره مندی از محضر اساتید ایرادات را رفع و در مسیر تکامل و رشد حرکت کند اما کسی که بخواهد از طریق انتسابی شعر بگوید راهی جز توکل و توسل ندارد و هر چه این دو مولفه در شاعر قویتر، جوشش اشعار ناب  و بی نظیر محسوس تر خواهد بود.

وی گفت: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان استفاده از مضامین متعالی مناجات های ماثوره از حضرات معصومین(ع) می تواند در خلق آثار ادبی فاخر به شعرای آئینی کمک نماید.

خورسندی  انس با هیئت را راهکار ارتقاء سطح اشعار هیئتی شعرا دانست و گفت: وقتی چشمه چشم در مجالس هیئات اهل بیت (ع)چشمه جوشان گردد چشمه های جوشان فیض و عنایت ان حضرات از دریچه شعر جاری می شود.

وی در ادامه بیان کرد: در مبحث اکتسابی انسان می تواند با تلاش و جدیت و با بهره مندی از محضر اساتید ایرادات را رفع و در مسیر تکامل و رشد حرکت کند اما کسی که بخواهد از طریق انتسابی شعر بگوید راهی جز توکل و توسل ندارد و هر چه این دو مولفه در شاعر قویتر، جوشش اشعار ناب  و بی نظیر محسوس تر خواهد بود.

خورسندی گفت: استفاده از مضامین متعالی مناجات های ماثوره از حضرات معصومین(ع) و انس با هیئت  می تواند می تواند به عنوان دو راهبردی اساسی  در خلق آثار ادبی فاخر به شعرای آئینی کمک کند.

کد خبر 1743639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha