فعالیت بیش از سه هزار کتابخانه فعال در کشور

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور از فعال بودن بیش از سه هزار کتابخانه عمومی در کشور خبر داد.

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در گفت و گو با خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، گفت: در حال حاضر سه هزار و ۶۰۰ کتابخانه فعال در کشور وجود دارد.

وی افزود: هم اکنون در نسل جدید کتابخانه ها حدود ۶۰ خدمت ارائه می شود که این خدمات شامل خدمات آموزشی، علمی، فرهنگی، مشاوره، روانشناسی، مشاوره درسی، فکری بازی و نجوم است.

رمضانی از اختصاص ۲۰۰ دستگاه خودرو برای راه اندازی کتابخانه سیار تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

وی اظهارکرد: تعداد کتابخانه های سیار در حال حاضر نسبت به قبل از دولت سیزدهم افزایش یافته و تعداد کتابخانه های سیار از ۲۵ باب به ۵۰ باب رسیده است.

وی افزود: با کمک خیران و سایر دستگاه ها تعداد کتابخانه های سیار تا پایان دولت سیزدهم به حدود ۳۰۰ باب می رسد.

وی به راه اندازی کتابخانه در زندان ها اشاره و تصریح کرد: در صدد هستیم تا در زندان ها ۲۰۰ کتابخانه مشارکتی ایجاد شود و براساس گزارش های ارسال شده کتابخانه های موجود در زندان ها محلی برای مراجعه است.

دبیرکل نهاد  کتابخانه های عمومی کشور بیان کرد: در حال حاضر ۱۳ کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون نفر عضو کتابخانه ها هستند، بیان کرد: کمتر از سه میلیون نفر از اعضای کتابخانه ها فعال هستند که از این تعداد ۶۰ درصد کودک و نوجوان هستند و از ۴۰ درصد باقی مانده ۶۰ درصد زنان خانه دار هستند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در هیچ استانی به جز خراسان شمالی وفور کتابخانه روستایی نداریم لذا این استان می تواند به یکی از استان های نمونه کشوری در تعدد کتابخانه ها تبدیل شود.

وی در باب اهمیت کتاب و کتابخانه الکترونیکی نیز اظهارکرد: تغییر سبک زندگی منجر می شود تا افراد به سمت کتاب های الکترونیکی نیز پیش بروند که تا پایان سال آینده تمام مراحل آن را برای تکمیل عرضه خواهیم کرد.

کد خبر 1743648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha