جشن‌های دهه فجر با محوریت نهادهای مردمی در دستور کار قرار گیرد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضرورت دارد جشن‌های دهه فجر به سمت مردم و با حضور نهادهای مردمی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید علی احمدزاده» امشب در نخستین نشست ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای زائر این شهید بزرگوار، اظهار کرد: ما با مکتب اهل بیت علیهم السلام و پیامبر گرامی اسلام که با شهادت عجین بوده بزرگ شده ایم و این شهادت مایه افتخار است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه نباید دشمن اصلی را گم کنیم و از آن غافل شویم، گفت: داعش و دیگر گروهک ها مزدور بوده ولی دشمن اصلی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داد هرکجا حرکت های مرتبط با معنویت و اهل بیت علیهم السلام بود، جواب خواهد داد.

احمدزاده یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) یک انقلاب دینی با مبانی فکری دینی آغاز کرد و همه مردم تا پای جان به کمک این انقلاب آمدند تا این افکار در جامعه پیاده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به اینکه انقلاب ما با تراز دینی و تفکر و اندیشه‌ است، برنامه‌هایی که در چنین نظام و انقلابی اجرا می‌شود باید با چهره و رنگ و بوی دینی برگزار شوند.

وی تاکید کرد: اگر برنامه‌های پیش رو با محوریت رجبیه، شعبانیه و به ویژه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد، اثرگذاری آن را در جامعه شاهد خواهیم بود.

احمدزاده ضمن تاکید بر اینکه در زمینه برنامه‌های دهه فجر باید چند موضوع مدنظر باشد، افزود: هرچند شاید افرادی نارضایتی‌هایی داشته باشند ولی اکثر مردم پای اهداف و آرمان‌های انقلاب و نظام هستند که ضرورت دارد جشن‌های دهه فجر به سمت مردم و با حضور نهادهای مردمی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی باید همه توان خود را برای کار و تلاش مردم به کار گیرند، اظهار کرد: حوزه‌های مردمی می‌توانند در روستاها و شهرها جشن‌های ایام الله دهه فجر را برگزار کنند.

وی از دستگاه‌های دولتی خواست که خدمات ارائه شده در دولت سیزدهم را برای مردم بازگو کنند و ادامه داد: با تجه به اینکه در ایام دهه فجر پروژه‌هایی افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز و کلنگ زنی می‌شوند، دستگاه‌ها باید این خدمات را برای مردم به خوبی تبیین کنند.

احمدزاده بر فعال شدن حوزه بانوان، دستگاه‌ها و مراکز مرتبط با جوانان تاکید کرد و افزود: باید خانواده محوری در برنامه‌ها مد نظر قرار گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه برای حفظ بنیان خانواده همه نهادها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی تکلیف دارند، بیان کرد: از صدا و سیما توقع می رود در زمینه حفظ کیان و ارزش خانواده فعالیت‌های لازم را در دستور کار داشته باشد.

وی برگزاری جشن‌های متمرکز با حضور هیئت‌های مذهبی و به صورت مردمی را یک ضرورت دانست و گفت: شهر یاسوج به عنوان پیشانی مرکز استان باید با برنامه‌ریزی منسجم و کار جامع جشنی به صورت متمرکز در این شهر برگزار شود.

کد خبر 1743783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha