نقض آشکار حاکمیت یمن از سوی آمریکا و انگلیس قابل تحمل نیست

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی یمن از سوی آمریکا و انگلیس قابل تحمل نیست و حماقت بزرگ آمریکا در تجاوز به یمن از صفحه تاریخ پاک نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت‌الاسلام کاظم کاظم فتاح‌دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند ظهر امروز در خطبه‌های با عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن تبریک میلاد با سعادت امام باقر (ع) اظهار کرد: شیعیان و همه مسلمانان مدیون زحمات و خدمات علمی و معنوی امام باقر و فرزندش امام صادق (ع) هستند.

وی افزود: کسی که امیرالمومنین (ع) را دوست داشته باشد، اما از دشمن او تبری نجوید پریشان حال و آشفته خاطر است و دشمن محسوب می‌شود؛ تولی و تبری در طول همه زمان‌ها نسبت به دوستان و دشمنان خدا مصداق دارد و مخصوص زمان خاصی نیست.

امام جمعه دماوند گفت: تشخیص مصداق اولیای خدا و اولیای شیطان و طاغوت در هر زمان، بصیرت و روشن بینی می‌خواهد و ما باید علی و معاویه زمان و حسین و یزید زمان را بشناسیم.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی تصریح کرد: امروز امام خامنه‌ای عزیز ما رهبر جبهه حق و نائب امام زمان (عج) و دلسوز و خیرخواه همه مردم دنیا و مسلمانان است؛ بعد از ۳۴ سال رهبری حکیمانه آیت الله خامنه‌ای، امروز خداجویی و طاغوت ستیزیِ ایشان، بر کسی از سیاستمداران دنیا پوشیده نیست.

وی بیان کرد: عبور دادن کشتی انقلاب اسلامی از امواج فتنه‌ها و دشمنی‌ها و پیش بردن آن به سوی ساحل قدرت و امنیت، رسالتی بوده که رهبر بصیر ما به خوبی انجام داده است؛ رهبر و مسئول یک کشور اگر شجاعت و درایت و غیرت نداشته باشد در کوران حوادث و بزنگاه‌ها مرعوب می‌شود و از ترس پا به فرار می‌گذارد.

امام جمعه دماوند در ادامه اظهار کرد: ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه خائن و ترسوی ایران است که بعد از آن ۱۸ ماه دربدری او آغاز شد، علت فرار و دربه‌دری محمدرضا پهلوی اعتماد او به آمریکا و شیطان و طاغوت زمان است، چون آمریکا مانند شیطان و سراب است که نمی‌شود به آن اعتماد کرد.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی افزود: پهلوی دوم چون همیشه به حمایت آمریکا و انگلیس نیاز داشت، از سوی سفرای این دو کشور ساقه نازک نام گرفته بود؛ محمدرضا شاه ساقه نازک دو بار از کشورش فرار کرد، اما بار دوم بار آخرش بود و این ساقه نازک شکست.

وی با اشاره به تاریخ پهلوی گفت: محمدرضا شاه چون با دست بیگانگان روی کار آمده بود در طول سال‌های ۳۲ تا ۵۷ به مدت ۲۵ سال همواره نگران بود که کی عزل می‌شود و او تکیه به شیطان داشت؛ محمدرضا شاه تنها پادشاهی نبود که بر اثر تکیه به طاغوت زمان سرنگون شد، بلکه قذافی لیبی و حسنی مبارک مصر و صدام عراق و اشرف غنی افغانستان هم طعم تلخ اعتماد خانمان سوز به آمریکا را چشیدند.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: نمونه آخر کشوری که بر اثر اعتماد به آمریکا فریب خورد، اوکراین است و شما می‌بینید که به چه روزی افتاده است؛ دولت غربگرای اوکراین تسلیحات هسته‌ای خود شامل یک هزار و هفتصد کلاهک هسته‌ای و ۳۳ بمب افکن دور پرواز را مطابق یک قرارداد واگذار کرد و در مقابل، آمریکا و انگلیس تعهد دادند که از اوکراین در مقابل هر تجاوزی حمایت کنند.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی بیان کرد: اوکراین در سال ۱۹۹۴ سومین قدرت هسته‌ای جهان بود، اما بر اثر اعتماد به آمریکا این ماه‌ها بمباران و کشته می‌شوند و آن تضمین‌ها به دادش نرسیده است؛ با دیدن حوادث روزگار باید به روح امام خمینی کبیر درود و صلوات بفرستیم که با انقلاب اسلامی به ما استقلال و آزادی را هدیه داد و به ما آموخت که باید روی پای خود بایستیم و به عهد شکنان خون‌خواری مثل آمریکا اعتماد نکنیم.

وی شخصیت بزرگ حضرت امام راحل را خاطرنشان کرد و گفت: امام بود که به ملت ایران جرات قیام داد و به این مردم درس وحدت و استقامت آموخت، امام یک شخصیت بی‌نظیر در عالم اسلام و تاریخ این کشور است؛ امام این حکومت کشور را بر اساس اسلام و نظر مردم و پشتیبانی ملت طراحی کرد و نام آن را جمهوری اسلامی گذاشت، یعنی هم باید احکام اسلام رعایت شود و هم مردم در سرنوشت خود مشارکت کنند.

امام جمعه دماوند تأکید کرد: دشمنان قسم خورده ملت ایران به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند مردم را از این نظام ناامید کنند و هر روز نقشه جدیدی می‌کشند؛ در همه کشورها مشکلات مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وجود دارد، اما بدخواهان ملت ایران سعی می‌کنند مشکلات موجود در کشور ما را بزرگنمایی و آن را رسانه‌ای کنند.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی افزود: آن چیزی که توطئه دشمن را نقش بر آب می‌کند، حضور گسترده مردم در صحنه‌های قدرت نمایی ماست؛ از جمله انتخابات‌ها و راهنمایی‌ها و همین نماز جمعه‌ها که خار چشم دشمنان است؛ شرکت در انتخابات هم حق مردم است و هم تکلیف آنها، کرامت مردم در انتخاب مسئولان خدمتگزار و تکلیف آنها حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و حمایت از آن است.

وی گفت: مردم در انتخابات پیش‌رو سابقه خدمتگزاری و اخلاص و تواضع و مردمداری کاندیداها و یا خلف وعده‌ها و تکبر و خودنمایی‌های آنها را به دقت بررسی کرده و بعد تصمیم می‌گیرند؛ مجلس آینده باید مجلسی باشد که نمایندگان آن قلباً و عملاً مطیع رهبر و خدمتگزار مردم باشند و از شعارهای فریبکارانه به دور باشند.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: به آینده روشن نظام اسلامی امیدواریم و از رهبر معظم انقلاب و همه خدمتگزاران دلسوز و مردمی این کشور تشکر می‌کنیم.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی در ادامه به تجاوز امروز جبهه استکبار جهانی به یمن اشاره کرد و اظهار داشت: حملات نظامی بامداد امروز آمریکا و انگلیس به چند شهر یمن را شدیداً محکوم می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که مدافع مردم قهرمان یمن و انصارالله هستیم؛ نقش آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و نقض قوانین و مقررات و حقوق بین‌المللی درباره یمن از سوی آمریکا و انگلیس قابل تحمل نیست به همه دولت‌ها باید این اقدام را محکوم کنند.

وی بیان کرد: یمن در حمایت از فلسطین مانع عبور کشتی‌های اسرائیلی از دریای سرخ می‌شد و می‌شود و حمایت خود از مردم مظلوم غزه را در عمل نشان داد و نشان خواهد داد و به این کار خود افتخار می‌کند؛ حماقت بزرگ آمریکا در تجاوز به یمن از صفحه تاریخ پاک نخواهد شد و مجاهدان یمن آمریکا را از این کار احمقانه خود پشیمان خواهند کرد.

امام جمعه دماوند در پایان گفت: یمنی‌ها چیزی برای از دست دادن ندارند و در جنگ هشت ساله سعودی‌ها علیه خود قوی‌تر شده و استقلال نظامی خوبی به دست آورده‌اند؛ حمله آمریکا و انگلیس به یمن بازی کردن با دم شیر است، این نفهمی و حماقت آمریکا مقدمه خروج آمریکا از منطقه و محروم شدن آنها و حامیانشان از کشتیرانی از تنگه باب المندب و دریای سرخ است.

کد خبر 1743942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha