انتخابات مهم‌ترین دستور کار دولت/ پیشنهاد تشکیل کمیته پایش لحظه به لحظه اخبار

خلجی گفت:انتخابات مهمترین دستور کار نظام است، تا ایام انتخابات تمام ظرفیت ها در این امر باید شناسایی و فعال کنیم و آنچه که از حضور پرشور و مشارکت در انتخابات انتظار می رود، رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سپهر خلجی، رییس شورای اطلاع رسانی دولت در جلسه مدیران کل استانداری ها و روابط عمومی ها در وزارت کشور با بیان اینکه بحث انتخابات مهمترین دستور کار نظام است، گفت: تا ایام انتخابات تمام ظرفیت ها در این امر باید شناسایی و فعال کنیم و آنچه که از حضور پرشور و مشارکت در انتخابات انتظار می رود، رقم بخورد.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه شعار دولت ارتباط با مردم و دولت مردمی در استفاده از ظرفیت های مردمی است، تاکید کرد و افزود: هر کجا به مردم اتکا کردیم، موفق بودیم و نمونه آن در دوران دفاع مقدس، بحران ها، فتنه ۸۸ و اتفاقات سال گذشته بود که پیروزی های زیادی حاصل شد. این انتخابات نیز انشاءالله با حضور حداکثری مردم رقم می خورد و بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

خلجی با بیان اینکه در انتخابات تکالیف شرعی و اجتماعی وجود دارد، یادآور شد: در این موضوع به تکلیف شرعی کمتر توجه می کنیم. باید مردم را متوجه کنیم که حضور آنها در انتخابات برای خودشان مفید است و تغییرات مفید در انتخابات را خود مردم رقم می زنند.

تلاش کنید در کشور دوقطبی ایجاد نشود

خلجی با بیان اینکه تلاش کنید در کشور دوقطبی ایجاد نشود و به تعهد و تخصص افراد نگاه کنیم تا حس مشارکت را تقویت کنیم، تصریح کرد: در برخی از استان ها این امر به دلیل بافت بومی آسان تر است و در برخی استان ها کمی سخت تر انجام می شود.

کمیته ای برای رصد و پایش لحظه به لحظه اخبار ایجاد شود

وی گفت: پیشنهاد می کنم کمیته ای برای رصد و پایش لحظه به لحظه اخبار ایجاد شود تا بسیاری از سیاه نمایی ها و ناامیدی ها در فضای رسانه جلوگیری شود. بسیاری از این موارد قابل رصد و پایش هستند. هر کجا رصد و پاسخ روشنگری ایجاد می شود، بسیاری از آسیب ها از بین می رود و بعد از گذشت زمان مقتضی تکذیب فایده ندارد. هرچه به انتخابات نزدیک تر می شویم، فضا هیجانی تر می شود و این اقدام فضای مشارکتی مناسبی را رقم می زند.

وی با بیان اینکه در نقش چهره های استانی و اثرگذار در افزایش مشارکت اظهار داشت: این چهره را در استان ها فعال کنید و یا از طریق واسطه و یا بی واسطه از این چهره ها کمک بگیرید تا زمینه پرشورتر شدن انتخابات فراهم شود.

ادارات ارشاد و الاعات در استانها با اخبار دروغ برخورد کنند

خلجی با اشاره به جلسه ریاست جمهوری با سران گروه های سیاسی و احزاب اظهار کرد: این امر می تواند در استان ها نیز با حضور استانداران و افراد موثر انجام شود و خبر آن در رسانه ها منعکس شود. همچنین اقدامات باید توسط مسئولان در استان ها صورت بگیرد. گاهی می بینیم مقام مسئول در سطح استان یا سطح ملی بدون در نظر گرفتن شرایط و زمان اظهاراتی را طرح می کند و سپس اعلام می کند که نیت بدی نداشته است. در این زمینه باید ادارات ارشاد و اطلاعات در استان ها فعال شود تا با اخبار منفی و دروغ برخورد لازم صورت بگیرد. بداخلاقی ها و ناامید کردن مردم اثر منفی در این امر می گذارد و باید لحظه به لحظه با آن مقابله کنیم.

خلجی با اشاره به برخی از اظهار نظرها گفت: عده ای رسما صحبت هایی را طرح می کنند تا مردم را از حضور در انتخابات منصرف کنند و مردم در انتخابات شرکت نکنند و این جرم است؛ این افراد باید توجیه شوند.

استفاده از مناسبت های رجب ، شعبان و دهه فجر در افزایش مشارکت مردم

وی استفاده از آثار هنری در رسانه ها، برنامه ریزی برای حضور مقامات در دانشگاه ها در دهه فجر را از جمله راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات برشمرد و گفت: از مناسبت های دهه فجر، ایام رجب و شعبان می توانیم در افزایش مشارکت مردم در انتخابات استفاده کنیم. ایجاد برخی کمپین ها برای رای اولی ها یکی از زمینه های دیگر افزایش مشارکت است که این امر می تواند در آموزش و پرورش صورت بگیرد. همه مردم باید حس کنند که رای دادن یک افتخار بزرگی است.

وی با اشاره به حضور ۵۰ درصدی بانوان در کشور خاطرنشان کرد: حضور بانوان یک فرصتی است که از اهمیت بالایی برخوردار است و قریب به ۱۲ درصد ثبت نام کنندگان در انتخابات و نیمی از رای دهندگان از بانوان هستند؛ این ظرفیت ها جای برنامه ریزی و توجه دارد.

کد خبر 1744155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha