تقسیم مساوی و عادلانه امکانات دولتی برای تبلیغات داوطلبان

وزیر کشور گفت: ستاد انتخاباتی در هر استان شکل می گیرد که موظف است با ارزیابی ظرفیت های دولتی آنها را به طور مساوی میان داوطلبان برای تبلیغات تقسیم کند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، وحیدی در جمع خبرنگاران در مورد انتخابات گفت: موضوع انتخابات امری است که همه درگیر آن هستند و مسئولیت های مختلفی در عرصه انتخابات، دستگاه های اجرایی، مردم و احزاب بر عهده دارند و طبیعتا آموزش و پرورش هم به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی کشور مسئولیت از دو جهت در امر انتخابات دارد.

وزیر کشور افزود: آموزش و پرورش کمک بسیار زیادی در برگزاری انتخابات می کند و معمولا در انتخابات ها کمک مهمی در موضوع اجرای انتخابات کمک زیادی از همکاران در وزارت آموزش و پرورش گرفته می شود. نقش دوم آموزش و پرورش مشارکت عمومی اعضای آموزش و پرورش در انتخابات است و موضوع رای اولی ها که بسیار شیرین است. با توجه به خانواده بزرگ آموزش و پرورش حرکت آموزش و پرورش در تشویق مشارکت پرشور مطلب بسیار مهمی است که الحمدالله پیش بینی های خوبی وزیر محترم آموزش و پرورش انجام داده است و نقش بسیار برجسته ای در برگزاری انتخابات پرشور دارند.

وی در مورد استفاده از امکانات دولتی در انتخابات گفت: امکانات دولتی برابر قانون به طور مساوی و عادلانه میان تمام داوطلبان تقسیم شود. برابر این امر یک ستاد انتخاباتی در هر استان شکل می گیرد که موظف است با ارزیابی ظرفیت های دولتی آنها را به طور مساوی میان داوطلبان برای تبلیغات تقسیم کند و خارج از این موضوع از این امکانات استفاده نشود و اگر تخلفی شود، رسیدگی شود.

وزیر کشور در مورد شوراهای آموزش و پرورش نیز گفت: شوراهای آموزش و پرورش در استان ها با ریاست استاندار و حضور مدیر کل آموزش و پرورش برگزار می شود و ظرفیت بسیار خوبی برای تجمیع تمام ظرفیت ها برای حمایت و پشتیبانی از آموزش و پرورش است. امروز این جلسه مشترک برگزار شد تا ارزیابی هایی که موجب عملکرد شوراها بود در قالب تشویق برترین ها انجام شود و هم نقطه نظرات استانداران و مدیران کل آموزش و پرورش استان بیان شود و نقطه نظرات حاضران و وزیر محترم آموزش و پرورش را بشنویم.

وزیر کشور گفت: از موضوعات مهم جلسه بحث انتخابات بود و نقش بسیار برجسته آموزش و پرورش در برگزاری انتخابات بود که این نهاد در ایجاد فرهنگ سازی و برگزاری انتخابات پرشور بسیار نقش آفرین است و به ویژه رای اولی ها که شاهد حضور اولین حضور سیاسی آنها هستیم. امیدواریم شاهد یک حضور تمام عیار در انتخابات از آموزش و پرورش و سایرین باشیم.

وحیدی در مورد پایین بودن سطح علمی دانش آموزان به دلیل شرایط کرونا گفت: یکی از مشکلات اصلی مدارس این امر است. در دوران کرونا متاسفانه با موضوع تعطیلی مدارس مواجه بودیم و آثار سوء آن در دانش و سواد دانش آموزان احساس شده است و اولویت این است که مدارس تعطیل نشود مگر در شرایط بسیار خاص و استثنایی و بستر این موضوع باید فراهم شود.

وحیدی خاطرنشان کرد: عدم تعطیلی مدارس یک خواست عمومی است و خواست مردم است و ما نیز باید بستر را آماده کنیم که کمترین تعطیلی را در داشته یا اصلا تعطیلی نداشته باشیم.

کد خبر 1744535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha