اختصاص مبلغ ۴۳ میلیون درهم برای اطعام مردم غزه

به دستور حاکم دبی، بنیاد «ابتکارهای جهانی محمد بن راشد آل مکتوم» دبی، با همکاری برنامه جهانی غذا، مبلغ ۴۳ میلیون درهم را به اطعام یک میلیون نفر در غزه اختصاص می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آر تی، بنیاد «ابتکارهای جهانی محمد بن راشد آل مکتوم» دبی، با همکاری برنامه جهانی غذا مبلغ ۴۳ میلیون درهم (۱۱.۷ میلیون دلار) را برای حمایت مستقیم غذایی از ساکنان نوار غزه اعطا می‌کند.

این اقدام تحت دستورات حاکم دبی، محمد بن راشد آل مکتوم صادر شده است و بنیاد ابتکارهای جهانی و برنامه جهانی غذا از آغاز همکاری خود در سال ۲۰۲۱، تاکنون مبلغ ۲۳۰ میلیون درهم (بیش از ۶۲.۶ میلیون دلار) به کشورهای کم برخوردار کمک کرده‌اند.

بر اساس این قرارداد، بنیاد «ابتکارهای جهانی محمد بن راشد آل مکتوم» مبالغ مالی را  به برنامه جهانی ارائه می‌دهد تا بتوانند بیش از یک میلیون نفر در در نوار غزه را غذا بدهند.

همچنین قراردادی را برنامه جهانی غذا برای رساندن کمک‌های غذایی به صدها کشور فقیر امضا کرده است.

مسئولان امضای این توافقنامه در امارات، با این اقدام سعی دارند، به مردم نوار غزه که در مواجهه با شرایط سختی که به دلیل حوادث جاری در نوار غزه در آن به سر می برند، کمک کنند.

انعقاد این توافق در حاشیه شرکت دو طرف در مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس از ۱۵ تا ۱۹ ژانویه صورت گرفت.

هیئت بنیاد اماراتی به ریاست محمد القرقاوی بر ادامه حمایت غذایی خود از مردم فلسطین در غزه تاکید کرد تا آنها را قادر کند  با شرایط انسانی دشواری که در نتیجه حوادث اخیر با آن روبرو هستند، کنار بیایند.

کد خبر 1744818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha