پویش قرائت دعای کمیل در بقاع متبرکه آران و بیدگل اجرا می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آران و بیدگل از اجرای پویش قرائت دعای کمیل در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.

هادی اخوان ارمکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  در آران و بیدگل گفت: پویش قرائت دعای کمیل در بقاع متبرکه شهرستان آران و بیدگل اجرا می  شود.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آران و بیدگل افزود: این پویش به همت جمعی از جوانان راه اندازی شده است و هدف از آن ترویج فرهنگ قرائت دعای کمیل و تبیین محتوای تربیتی این دعای شریف است.

اخوان ارمکی ادامه داد: در قالب این پویش، مردم و خیرین به یاد شهدا،اموات و گذشتگان، با هماهنگی هیئت امنای بقاع متبرکه، مراسم دعای کمیل را در این اماکن مذهبی اجرا می کنند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: مردم دارالمومنین و دارالشهدای آران و بیدگل می توانند جهت مشارکت، تمامی مراسمات مرسوم و بویژه برنامه های گرامیداشت اموات و گذشتگان را در قالب پویش قرائت دعای کمیل در بقاع اجرا کنند.

اخوان ارمکی ادامه داد: هزینه های چاپ و اطلاع رسانی این پویش با کمک خیرین به صورت نیم بها خواهد بود و در واقع نیمی از هزینه ها از سوی خیرین  پرداخت می شود.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آران و بیدگل افزود: دعای کمیل ، از جمله دعاهایی است که مورد تاکید مولی الموحدین امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام است که حضرت سفارش فرموده اند در هر شب جمعه قرائت شود.

هادی اخوان ارمکی افزود: این دعا آثار و برکات فراوانی به دنبال دارد که دورشدن از بلا، نزول رحمت و برکت، دفع شر دشمنان و آمرزش گناهان از جمله برکات آن در کلام حضرت امیرالمومنین علیه السلام است.

۷۰ امامزاده عظیم الشان در ۴۲ بقعه متبرکه شهرستان آران و بیدگل مدفون است، به عبارت دیگر در برخی از بقاع متبرکه این شهرستان چندین امامزاده مدفون هستند.

کد خبر 1744895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha