لزوم توجه به مدیریت فرهنگی اعتکاف| پدر خوبی برای فرزندانمان باشیم

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به نقش و جایگاه اعتکاف در خودسازی انسان، گفت: مسئولین به ویژه هیات امنا و ادارات کل تبیلغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی برای میزبانی از معتکفین رجبیه ورود جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه درمازندران و خطیب جمعه ساری در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه مصلی امام خمینی(ره) ساری، اظهار کرد: باز هم همه شما و خودم را به تقواالهی، خداترسی و آخرت ترسی سفارش و توصیه می‌کنم.

وی با بیان اینکه انسان باتقوا خودش را مراقبت می کند که گناه و خطا نکند و اگر خطایی هم کرد توبه می کند، افزود: ویژگی تقوا این که اجازه گناه کردن نمی دهد و چنانچه به گناه آلوده شده باشید فورا زمینه استغفار را فراهم می آورد.

حجت الاسلام محمدی لائینی به سالروز ولادت امام جواد(ع) اشاره کرد و گفت: نباید در ملاء عام به صورت آشکار ولی خدا باشید و در خلوت دشمن خدا باشید انسان نباید دو چهره باشد.

لزوم توجه به مدیریت فرهنگی اعتکاف| پدر خوبی برای فرزندانمان باشیم

وی با اشاره به سالروز ولادت با سعادت امیرالمومنین علی(ع) و روز پدر، ادامه داد: پدر باید علی گونه و علی صفت باشد. باید سیره عملی امام علی(ع) مورد توجه همگان باشد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه بین پدر بودن و پدری کردن تفاوت وجود دارد، گفت: پدران باید برای تربیت دینی فرزندان خود از سیره ائمه اطهار(علیهم السلام) الگو بگیرند.

وی به اعتکاف رجبیه اشاره کرد و یادآورشد: سال گذشته بالغ بر ۶۰۰هزار نفر در سراسر کشور معتکف شدند که پیش بینی می شود نسل جوان برای پیوستن به جمع معتکفین از دیگران سبقت بگیرند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه مسئولان، هیات امنا، مردم و خیرین باید برای میزبانی از اعتکاف و معتکفین به خط شوند، افزود: تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری باشکوه اعتکاف در استان مازندران تلاش کنند.همچنین محتوای فرهنگی برای معتکفین تدبیر شود.

لزوم توجه به مدیریت فرهنگی اعتکاف| پدر خوبی برای فرزندانمان باشیم

وی با اشاره به سخنرانی در گردهمایی ائمه جماعات کشور، اظهار کرد: تاکید کردم در مسئله منابع طبیعی که براساس عکس هوایی سال ۱۳۴۶ هر کجا لکه سبز ببینند می‌روند زمین را از دست کشاورزان می‌گیرند در صورتی که فقهای شورای نگهبان مالکیت از سال ۱۳۶۵ به قبل را قبول کردند اما قانون روی همان عکس ایستاده اگر این قانون تغییر کند بیاید ۶۵ را ملاک قرار بدهد کلی از مشکلات حل می‌شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: همچنین آب منطقه ای براساس تصویب آیین نامه سال ۱۳۶۵ بستر رودخانه را تا ۴۰۰ الی ۷۰۰ متر که گاها منزل شخصی دارای سند است را شروع کرده به‌صورت پنهان با کارشناسی سند برای خودشان به نمایندگی آب منطقه ای سند اموالی می‌گیرد نه سند انفالی که الان کشاورزان متوجه شدند آمدند از شرق و غرب چند جلسه داشتیم، این آئین‌نامه حتما باید عوض شود، اگر این دو گره باز شود خوب است، اصلا همین بستری که وجود دارد خوب است بگویند در حریم ساخت و ساز نکنید نه که مالکیت را بگیرند.

وی به مشکلات کشاورزان و باغداران مازندران برای تامین بذر و نهاده های دامی اشاره کرد و خاطرنشان شد: از نظر الگوی کشت، نهاده‌های دامی به‌خصوص ۸۰ درصد وابستگی داریم، سه استان شمالی کشور کافیست که برای کشت نهاده های دامی ما را بی‌نیاز کند، واقعا زیبنده نیست که بذر استان وارداتی باشد.

خطیب جمعه ساری به اقدام شجاعانه و حمله قهرمانانه موشکی برادران مجاهد در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع گروهک‌های تروریستی و عناصر اصلی مرتبط با جنایات اخیر حادثه کرمان و راسک اشاره کرد و گفت: این اقدام به ملت بزرگ ایران این اطمینان را داد اگر دشمن زبون به فکر اقدامات خرابکارانه و تروریستی باشد، نظام مقتدر اسلامی، نیروهای جان بر کف نظامی آن و رزمندگان محور مقاومت با شدیدترین انتقام ها با آن برخورد خواهد کرد و نخواهد گذاشت حتی قطره‌ای از خون کودکان و زنان و مردان بی گناه پایمال شود.

وی به انتخابات ۱۱اسفند اشاره کرد و خواستار حضور حداکثری و باشکوه مردم در پای صندوق های رأی شد.

کد خبر 1745055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha