دشمنان ایران برای ادامه حیات معمولی باید خطاهای خود را به صفر برسانند

امام جمعه پاتاوه با اشاره به موشک باران مقر صهیونیست ها و جبهه تکفیری، گفت:دشمنان ایران باید بدانند برای ادامه حیات معمولی باید خطاهای خود را به صفر برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین«سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز( ۲۹ دی ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه به تقوا و جایگاه استغفار از منظر قرآن و حضرات معصومین علیهم السلام اشاره و اظهار کرد: «قال الله تبارک و تعالی ان الله یحب التوابین به درستی که خداوند توبه کنندگان را بسیار دوست می‌دارد».

امام جمعه شهر پاتاوه با اشاره به فرموده حضرت امام موسی کاظم (ع) مبنی بر اینکه «محبوب‌ترین بندگان در نزد خداوند، پرهیزگار توبه کننده است»، گفت: خداوند متعال در آیه ۴۶ سوره نساء فرمودند: «ای رسول ما! و اگر هنگامی که گروه منافق، بر خود به گناه ستم کردند از کردار خود به خدا توبه نموده و به شما رجوع می‌کردند که بر آنها استغفار کنی خداوند توبه پذیر و مهربان است».

وی یکی از دستوراتی که در ماه رجب مکرر در روایات آمده دستور به استغفار دانست و به ذکر روایتی از رسول خدا (ص)، افزود: «ماه رجب، ماه استغفار است، هر کس در ماه رجب ۱۰۰ مرتبه هر روز بگوید استغفرالله ربی و اتوب الیه و بعد از پایان آن صدقه بپردازد، خداوند نیز پایان کار او را به رحمت و مغفرت خویش ختم می‌کند و هر کس آن را ۴۰۰ بار بگوید خداوند متعال پاداش صد شهید را برای او می نویسد ».

حجت الاسلام سیادت همچنین از لسان مبارک معصومین(ع)، خاطرنشان کرد: «بهترین عمل در این ماه رجب، استغفار و پرداخت صدقه است، با استغفار و آمرزش‌خواهی از خداوند، خود را معطر کنید تا بوی بدگناهان شما را رسوا نکند».

خطیب نماز جمعه پاتاوه به نقل از امام علی (ع)، «استغفار را بلندترین درجه و مرتبه» دانست و تصریح کرد: پشیمانی از گناه، تصمیم بر عدم بازگشت به طور دائم، حقوق مردم را ادا کردن، ادا کردن حقوق الله، از بین بردن گوشت‌هایی که از حرام در بدنش روییده و به بدن زحمت بندگی خداوند چشاندن یک ضرورت است.

وی در خطبه سیاسی نماز ابتدا به دیدار اخیر ائمه جمعه کشور با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: من حامل پیام سلام مقام معظم رهبری به مردم شهر و بخش هستم که معظم له فرمودند «سلام و درود ما را به مردم مناطق خود برسانید».

حجت الاسلام سیادت به محورهای سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب گریزی زد و افزود: معظم له فرمودند «ائمه جمعه باید در بین مردم و پاسخگوی مردم، جوانان و اقشار ضعیف باشند و در دل مردم و جامعه باشند و از نزدیک مشکلات مردم را بشنوند، رصد و به مسئولین انعکاس دهند».

امام جمعه شهر پاتاوه همچنین در بخش دیگری از خطبه به روز غزه هم اشاره و برای جامعه و محور مقاومت آرزوی پیروزی و سربلندی را بر دشمن صهیونیستی مسئلت نمودند.

وی در فراز پایانی خطبه سیاسی از موشک باران مقر صهیونیست ها و جبهه تکفیری قدردانی کرد و ادامه داد: بامداد روز سه‌شنبه ۲۶ دی ماه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انهدام محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با جنایات اخیر تروریستی کرمان و راسک در سوریه و انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه، کردستان عراق را با موشک‌های بالستیک هدف قرار داد.

حجت الاسلام سیادت ضمن قدردانی و اعلام حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: دشمنان ایران باید بدانند برای ادامه حیات معمولی باید خطاهای خود را به صفر برسانند.

امام جمعه شهر پاتاوه یادآور شد: این اقدام ادامه پیدا خواهد کرد و دشمنان نظام جمهوری اسلامی باید به یأس و پشیمانی برسند.

وی گفت: تهاجم موشکی سپاه یک گوشمالی بود برای کسانی که در توهم‌ها و کابوس‌های شبانه خود تصور می‌کنند که با اقدامات تروریستی کور در کشورمان می‌توانند به ایران آسیبی وارد کنند.

کد خبر 1745087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha