اعتکاف فرصتی برای بازگشت معصومیت از دست رفته است

پیشنمازی برلزوم تبیین احکام و شرایط اعتکاف نظیر تمرین مراقبت، خلوت، تفکر، محاسبه نفس، دعا و استغفار به معتکفین توصیه و سفارش شود، گفت: عتکاف بهترین فرصت برای تربیت دینی و خودسازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سیده زهرا پیشنمازی- عضو هیئت امنا و نماینده موسس حوزه علمیه حضرت نرجس(س)ساری در جلسه توجیهی تبیینی جهت آمادگی برای تبلیغ طلبه های خواهر در مراسم اعتکاف که در نمازخانه این مدرسه برگزار شد، با بیان اینکه اعتکاف سنت حسنه ای است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور بیشتر مورد اقبال عمومی قرار گرفت، اظهار کرد: در مراسم معنوی اعتکاف فرد به انتخاب خود معتکف می شود باید از این فرصت برای زمینه سازی جهت خودسازی معتکفین بهره گرفته شود.

اعتکاف فرصتی برای بازگشت معصومیت از دست رفته است

وی با اشاره به چهل و پنج سالگی انقلاب اسلامی برلزوم زمینه سازی جهت انتقال اهداف انقلاب اسلامی به نسل نو تاکید کرد و گفت: متاسفانه دشمن از ناکارآمدی برخی از مسئولین برای تضعیف روحیه ملت نسبت به انقلاب اسلامی بهره می گیرد.

پیشنمازی با بیان اینکه باید مسئولین برای رفع مشکلات مردم تدبیر کنند تا شاهد بازگشت روحیه امید به جامعه باشیم، ادامه داد: باید از فرصت اعتکاف برای تبیین دستاوردهای انقلاب استفاده شود.

وی با اشاره به آموزه های ناب اسلامی و قرآنی خواستار تبیین احادیث و روایات دینی بین مردم شد و افزود: به فرموده رهبری نباید در بحث تبلیغ و تبیین مایوس شد چرا که عمده ملت ایران اسلامی به دین و ارزش های انقلاب اسلامی پایبند هستند و زیبایی های دین را پذیرا می باشند.

اعتکاف فرصتی برای بازگشت معصومیت از دست رفته است

پیشنمازی با بیان اینکه طلبه های خواهر که در جمع معتکفین حاضر می شوند باید برای بهترین عمل بشتابند، گفت: اکنون اجتماع معتکفین بهترین فرصت برای تبیین اندیشه های ناب اسلامی محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه فرد وقتی معتکف می شود خود را مهمان خدا درمسجد می داند باید برای تجربه بندگی بیش از پیش به معتکفین کمک شود، افزود: به طور نمونه فرد بدون اجازه همسر یا خانواده معتکف می شود که این اعتکاف مورد پذیرش نیست باید با همدلی و همراهی مباحث دینی را به معتکفین آموزش دهیم.

پیشنمازی با اشاره به شرایط مهمانی خدا، تصریح کرد: در نمازجمعه های هر هفته ائمه جمعه نمازگزاران را به تقوا پیشه کردن و مدیریت و نظم داشتن مومنین توصیه و سفارش می کنند باید این رویکرد ائمه جمعه مورد توجه طلبه های مبلغ حاضر در جمع معتکفین باشد.

وی با بیان اینکه مطابع متون دینی معتکفین موحد و با تقوا هستند باید با این قشر با ادب و تواضع برخورد شود، گفت: احکام و شرایط اعتکاف باید به معتکفین گوشزد شود.

پیشنمازی بابیان اینکه شرایط توبه و استغفار و طلب بخشش باید برای معتکفین تبیین شود، افزود: مطابق منابع دینی خداوند متعال محسنین را دوست می دارد چنانچه خداوند می فرماید اگر محسن شوید من هم محسن می شوم.

وی بیان کرد: معتکف شویم و مهمان خدا باشیم در وادی معتکفین خودمان را قرار دهیم اما در اعتکاف سیاهی داشته باشیم به طور نمونه اگر کسی به شما ظلم کرده باید معتکف شدید باید ببخشید تا بخشیده شوید.

پیشنمازی با بیان اینکه فرد معتکف باید از منیت و غرور دور شود، گفت: تمرین مراقبت، خلوت، تفکر، محاسبه نفس، دعا و استغفار در اعتکاف گنجانده شده است فرد معتکف بعد از بازگشت از اعتکاف نباید با غرور به جامعه بازگردد بلکه باید با نیت عاقبت بخیری به جامعه برگردد.  

کد خبر 1745258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha