رشد ۱۱۵ درصدی طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان جنوبی

ذاکریان گفت: طرح‌های دارای مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در این استان از ۱۳ طرح در ابتدای دولت سیزدهم به ۲۸ مورد رسیده که ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مرتضی ذاکریان امروز دوشنبه (۲ بهمن) در نشست خبری اظهار کرد: از ابتدای استان شدن تاکنون یک میلیارد و ۲۷۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار برای ۳۵ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده است.

وی با بیان اینکه از این میزان ۲۸۱.۱ میلیون دلار در دولت سیزدهم مصوب بوده و رشد ۲۸.۳ درصدی را نشان می‌دهد، ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری جذب شده در این دولت، ۸۶.۸ میلیون دلار بوده که با رشد ۱۲ درصدی به ۹۷.۳ میلیون دلار رسیده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: تعداد پروژه‌های سرمایه‌گذاری دارای مجوز در ابتدای دولت سیزدهم از ۱۳ مورد به ۲۸ مورد رسیده که رشد ۱۱۵ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در طی دولت سیزدهم شش پروژه سرمایه‌گذاری خارجی افتتاح شده است، ادامه داد: ۱۶ پروژه با سرمایه مصوب ۲۱۷.۶ میلیون دلار در استان فعال است.

ذاکریان افزود: مجموع سرمایه‌گذاری خارجی برای این پروژه‌ها ۱۴۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر پنج پروژه با ۳۵.۸ میلیون دلار سرمایه درحال ساخت است که با بهره‌برداری از آن‌ها یک هزار و ۲۵ مورد شغل ایجاد خواهد شد.

به گفته وی از مجموع ۹۷.۳ میلیون سرمایه‌گذاری خارجی، بیشترین اشتغال با ۷۴ میلیون دلار مربوط به کشور چین بوده که برای ۸۵۵ نفر اشتغال‌زایی کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه تمام مجوزهای کاغذی تا پایان سال ۱۴۰۲ از درجه اعتبار ساقط می‌شوند، گفت: از تمام فعالان اقتصادی خواستاریم با مراجعه به سامانه mojavez.ir مجوزهای الکترونیکی دریافت کنند.

ذاکریان به صدور ۴ هزار و ۲۰۰ مجوز کسب و کار در این سامانه خبر داد و افزود: ۸۰ درصد مجوزها ثبت‌محور هستند، یعنی پس از ثبت درخواست و اخذ استعلامات پایه، ظرف مدت سه روز صادر می‌شوند.

به گفته وی، در ۱۰ ماهه گذشته ۱۸ هزار و ۴۹۲ درخواست صدور مجوز داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مدت ۱۰ هزار و ۶۴۸ مجوز صادر شده است، ادامه‌داد: از شهریورماه ۱۴۰۱ تاکنون ۲۷ هزار و ۷۴ درخواست صدور مجوز ثبت شده و از ابتدای راه‌اندازی سامانه تاکنون ۱۴ هزار و ۳۶۱ مجوز برای متقاضیان استانی صادر شده است.

وی بیان کرد: کسب و کار قالی‌بافی با ۷۴۳ مورد، کارت شناسایی دامداری و روستایی و غیرصنعتی با ۴۳۹ مورد و خیاطی لباس خانگی با ۴۳۴‌ مورد بیشترین آمار صدور مجوز را داشته است.

کد خبر 1745520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha